יואב רותם, ממובילי מחאת מורי הדרך, שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ בתכניתו ב-104.5FM והתייחס למשבר הגדול בענף, שמושבת זה שנה וחצי.

בתוך כך, מאות מורי דרך פתחו אתמול בצעדת מקיסריה לירושלים, הפגינו מול ביתו של שר התיירות יואל רזבוזוב, וימשיכו הן לתל אביב והן לכנסת במחאה על כך שהמדינה לא מסייעת להם כלכלית.

"שנה וחצי אנחנו משובתים, החל מאתמול התחלנו לצעוד, נמצאים כרגע מתחת לביתו של שר התיירות ומזמינים אותו לקפה של בוקר", אמר רותם.

"ישנם בין 1,500 ל-3,000 מורים פעילים בתיירות הנכנסת" צייין. "בתחילת המשבר הייתה תמיכה של המדינה, חלק קיבלו תמיכה טובה וחלק פחות. הסיפור נגמר בסוף יוני ואני אישית נשארתי באפס הכנסה. המדינה הטרילה אותנו".

הוא שיתף את דרך התמודדותו עם המשבר הכלכלי: "יש חסכונות, נעזרים בהורים ובחברים. אנחנו שוקלים אולי לעבור לאחד ההורים ולחיות בחדר. זו סיטואציה שאנחנו לא רוצים להגיע אליה. אני עדיין אופטימי, אבל בחששות. אני מחפש את הפתרונות לכן אני כרגע נמצא מול הבית של שר התיירות".

"יש פתרונות - מדינת ישראל יכולה להכניס תיירים בצורה מאורגנת ומורי הדרך יכולים לשלוט בכל מה שצריך", הבהיר רותם. "הניתור של הקבוצות יכול להיות בצורה טובה. התיירות הנכנסת מכניסה כמו התעשייה הבטחונית, אבל אם היו סוגרים עשירית מהתעשייה הבטחונית היה פה בלאגן. הטעות הגדולה שלא מבינים כמה השפעה יש לתיירות הנכנסת, העסקים שתלויים בזה".

עוד הוסיף להסביר את ייחוד הענף ותרומתו למשק הישראלי: "זו לא חברה שמייצאת. למעשה, הכסף שהתייר מכניס מגיע לכל אחד מאיתנו - מסעדות בתי מלון ועוד. באוקטבר יתחילו לראות תופעות עצובות. עסקים קורסים, 200 אלף משפחות תלויות בענף הזה. היום נגיע לתל אביב לעורר את שר החוץ לפיד ואת שר הבריאות הורביץ".

בסוף דבריו, ביקר בחריפות את אנשי הממשלה שלטענתו "עד לפניי חודשים, כל אלו שהיו באופוזציה, הבטיחו לעזור. היום כשהם למעלה הם שכחו את האנשים שבקרקע".