נציגותה של לשכת המסחר והתעשייה של סרביה (CCIS) החלה את פעילותה החודש בירושלים, כנציגות השביעית של ה-CCIS ברחבי העולם. הדבר מהווה צעד נוסף בהעצמה של הנוכחות הכלכלה הסרבית בשווקים החשובים.

משימתה העיקרית של הנציגות תהיה לחזק את הקשרים הכלכליים, המסחריים והמדעיים בין סרביה לישראל, שאותה הסרבים רואים כמעצמה בין המובילות של הטכנולוגיה המתקדמת וכמו כן לטפח את עבודתן של הוועדות המשותפות במאמצן לייצר תנאים לחתימה על הסכם סחר חופשי.

העניין בשיתוף פעולה של שתי הכלכלות בא לידי ביטוי כמעט בכל הענפים, בדגש על תחום ה- IT, ייעוץ בתעשיית הזנק, בריאות, חקלאות ומזון. גם התעשייה הביטחונית, סייבר, שירותי תקשוב, טיפול בשפכים ותיירות זוכים לדירוג גבוה בשותפות.

"עידוד השקעות ישראליות בענפי הנדל"ן, אנרגיה מתחדשת, ניהול משאבי מים, סביבה, תשתיות ותחבורה, לצד הגדלת היצוא מסרביה לישראל, יהיו ללא ספק המשימות העיקריות של הנציגויות", אמר אלכסנדר ניקוליץ', דירקטור של הנציגות, מנהל רכש של קבוצת גאון עד לא מכבר. משרד הנציגות ממוקם במתחם מרגלית הסטארט-אפ סיטי (JVP).
 
טקס פתיחת הנציגות, שהוכרז לפני שנה בחתימת הסכם וושינגטון, מתוכנן לנובמבר, בנוכחות נשיא CCIS, מרקו צ'אדז'. השנה מציינות שתי המדינות גם 30 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים.