"בניגוד לשלטון הקודם (בראשותו של בנימין נתניהו - י"ש) שבו הקִרבה היא שקבעה - אצלי הניסיון והידע המקצועי הם שיקבעו את המינויים״, כך אמרה שרת האנרגיה קארין אלהרר בוועידה השישית לאנרגיה וכלכלה שנערכה אתמול. השרה הדגישה כי בניגוד לממשלה הקודמת, "במשמרת שלי לא יהיו מינויים פוליטיים".

לאחרונה המליצה השרה למנות לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החשמל את מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור. בסביבתו של שר החוץ יאיר לפיד ביקשו להבהיר כי השרה אומנם יידעה אותו על המינוי הצפוי, אולם ההחלטה התקבלה על ידה בלבד.

בהמשך דבריה אתמול גילתה השרה כי משרד האנרגיה ישקיע 24 מיליון שקל בהרחבת פריסת עמדות הטעינה לכלי רכב חשמליים ברחבי הארץ.
אלהרר: "טובת הציבור לנגד עיניי. עלינו למצוא מקורות אנרגטיים פחות מזהמים וזה הדגל המוביל. לא יינתנו יותר אישורים לחיפוש נפט בישראל. זה מקור מזהם ואין לו יותר מקום. אנחנו לא נחסום עצמנו למקורות אנרגיה נוספים כדוגמת המימן שמתגלה כמקור אמין וירוק".

מנכ"ל המשרד אודי אדירי אמר כי "ברבעון השני של 2021 חצינו לראשונה את סף ה־10% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות ובאפריל עמד ההיקף על 10.7%. בשנתיים האחרונות קיבלנו שורה של יעדים עד שנת 2030 ואנחנו מחויבים לעמוד בהם".

עוד הוסיף כי "הכנו תוכנית אופרטיבית למימוש בהשקעה של כ־2 מיליארד שקל. נפעיל צוותים לפתרון חסמים וקידום הנושא, וזה חלק גדול מהפעילות המשרדית".