הנהלת בנק מזרחי טפחות ונציגות העובדים החלו בימים אלה במו"מ מואץ לחתימת הסכם קיבוצי חדש לתקופה של חמש שנים, כך נודע ל"מעריב". ההסכם הנוכחי יפוג בסוף השנה, והנהלת הבנק בראשות המנכ"ל משה לארי שואפת להאריך אותו לפחות בחמש שנים נוספות.אלא שוועד העובדים בראשות דני דהן מבקש שההסכם ייחתם לתקופה קצרה יותר.

חוץ מתוספות שכר ובונוסים, יכלול ההסכם החדש נושאים הנוגעים לצמצום ההתייעלות, ניידות עובדים ונושאים אחרים הנוגעים לתחום כוח האדם.

לצורך קידום המגעים, שכר ועד העובדים את שירותיו של יוסי קוצ'יק, המכיר היטב את תנאי העבודה במערכת הבנקאית כולה. הוא יכוון את העובדים ביחס לדרישות הריאליות מההנהלה. הוועד התקשר עם משרד עו"ד רובין שמואלביץ, שיחליף את משרד אשר חלד בעקבות מיזוגו עם משרד ש. הורוביץ.

משה לארי (צילום: אבשלום ששוני)
משה לארי (צילום: אבשלום ששוני)


מאז כניסת לארי לניהול הבנק, יחסי העבודה במזרחי טפחות רגועים יחסית. נזכיר כי עם פרסום הדוחות הכספיים יוצאי הדופן לרבעון השני, יזם לארי חלוקת מענקים מיוחדים לעובדים לפנים משורת הדין. כל עובד קיבל מענק של 5,000־10,000 שקל ללא קשר לרמת השכר שלו. בתגובה לפניית "מעריב", אישר דובר הבנק כי אכן ההנהלה מקיימת מגעים עם הוועד לגבי הסכם שכר חדש, מתוך שאיפה לחתום עליו עד סוף השנה. אישור דומה נמסר גם מטעם ועד העובדים.