קבוצת עזריאלי משתלטת על קניון מול הים באילת בהשקעה של 1.31 מיליארד שקל. החברה דיווחה אתמול לבורסה על העסקה, שבמסגרתה תרכוש את מלוא המניות, שמוחזקות כיום על ידי קבוצת הפניקס, איש העסקים אלי ישראלי ואילן בן דב.

מול הים הוא אחד הקניונים הראשונים שהוקמו באילת. יתרונו היחסי לעומת הקניונים האחרים בעיר טמון בכך כי הוא ממוקם ממש על קו החוף, עובדה שעוררה בעבר ביקורת מצד ארגוני הסביבה הירוקים.

יתרון נוסף מצוי בעובדה כי הרכישות בקניון פטורות ממע"מ, יתרון בולט במיוחד במוצרי התקשורת והאלקטרוניקה. לקניון יש חובות בהיקף של 641 מיליון שקל, שיקוזזו מסכום הרכישה. הכנסותיו השוטפות נאמדות ב־90 מיליון שקל בשנה.

העסקה כפופה לאישור רשות התחרות, שעדין לא ברור אם יינתן, בשל העובדה כי מעמדה של עזריאלי כדואופול - מצב שבו שתי חברות שולטות ברוב שוק הקניונים (במשותף עם קבוצת קניוני עופר מליסרון) - יתחזק.

יחד עם זאת, על פי אינדיקציות שהתקבלו מבאי הכוח של הצדדים עולה כי הרשות נוטה לאשר את העסקה, שכן לקבוצת עזריאלי אין נוכחות באילת. לרשות התחרות אין ממונה קבוע מאז פרישתה של מיכל הלפרין לפני חודשיים.

קבוצת עזריאלי נשלטת על ידי דנה עזריאלי ומנוהלת על ידי אייל חנקין. תחום קניונים מנוהל על ידי אורי קילשטיין. בשנים האחרונות הרחיבה הקבוצה את פעילותה גם לתחום בתי האבות, פתרונות אחסון לענף המחשבים ואתרי הסחר (עזריאלי דוט קום).