שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן הוא המועמד המוביל לתפקיד נשיא התאחדות המלונות. כך נודע ל"מעריב". ניסנקורן הומלץ לתפקיד על ידי אמיר חייק, נשיא ההתאחדות היוצא, וזוכה לתמיכה נרחבת בעיקר מצד המלונאים הגדולים.

מולו מתמודדים על התפקיד נשיא התאחדות המלונות לשעבר אלי גונן והמלונאי הירושלמי ישי ברנע, המייצג בעיקר את בתי המלון הקטנים שאינם נמנים עם הרשתות הגדולות. הבחירות יתקיימו ב־27 באוקטובר.

מאז פרישתו מהפוליטיקה מתמקד ניסנקורן, שכיהן בעבר גם כיו"ר ההסתדרות, בעריכת דין. הוא שימש לאחרונה כיועץ לשר הבריאות ניצן הורוביץ בעניינים הנוגעים לתקציב המדינה ולטיפול בצורכי משרד הבריאות.

המשרד אכן קיבל את התוספות התקציביות הראויות. כיום מתמקד ניסנקורן בעיקר בבעיית המצב הלקוי בבתי החולים הפסיכיאטריים.

לניסנקורן אין ניסיון בענף המלונאות למעט נגיעתו לתחום זה כששימש כיו"ר ההסתדרות, אך גם חייק לא הגיע מהענף. יתרונו הוא בניהול ארגונים גדולים ונגישותו הטובה יחסית למקבלי ההחלטות. העובדה שענף המלונאות זכה בעקבות משבר הקורונה לסיוע ממשלתי של 360 מיליון שקל נזקפת בעיקר לפעילותו של חייק.

שני המועמדים האחרים, גונן וברנע, מכירים היטב את הענף ואת המתרחש בשטח. ברנע סבור כי המלונאים הקטנים אינם מקבלים ייצוג הולם בהתאחדות במסגרת סדרי העדיפויות. נגישותם למקבלי ההחלטות הפוליטיים אינה גבוהה. חייק עצמו יטוס ביום ראשון לאיחוד האמירויות למילוי תפקידו כשגריר ישראל הראשון במדינה זו.

בתגובה לפניית "מעריב" אישר ניסנקורן את מועמדותו לתפקיד. לדבריו, המועמדות זוכה לתמיכה נרחבת בשטח, ואם ייבחר יפעל לחיזוק מעמד ענף המלונאות בישראל.