תל-אביב-גוואנגז'ו, 11 באוקטובר 2021: היזם הסדרתי ד"ר אמיר בלסון וקרן Guangzhou Sino-Israel Bio-industry Investment Fund (GIBF) בניהולם של ד"ר שוקי גלייטמן, פרופ' שלמה נוי ואבנר לושי, הודיעו היום על שילוב-כוחות מרתק ביניהם. 

ד"ר בלסון הוא היזם של מספר רב של חברות מכשור רפואי מצליחות, ביניהן: Neoguide Systems (נרכשה על-ידי Intuitive Surgical בשנת 2009), Vascular Pathways (נרכשה על-ידי CR Bard בשנת 2014), Zipline Medical (נרכשה על-ידי Stryker ב-2019), Qool Therapeutics, Radiaction Medical ו-Emboline. כמו כן הוא משמש כדירקטור עצמאי במספר חברות ישראליות בולטות כגון GI View ו-Ceretrieve. 

GIBF היא קרן השקעות סינית בתחום הרפואי שהוקמה בשנת 2016 בשיתוף עם ממשלת גוואנגז'ו, העיר השלישית בחשיבותה בסין ובירת דרום-סין. הקרן הראשונה, שהיקפה כ-100 מיליון דולר (600 מיליון יואן), ביצעה עד כה 12 השקעות במיטב החברות הישראליות בתחום המכשור הרפואי והרפואה הדיגיטלית. לאחרונה הודיעה הקרן על סגירה ראשונה של הקרן השנייה שלה, המתוכננת להיקף של כ-300 מיליון דולר (2 מיליארד יואן), אשר תתמקד בחברות ביוטכנולוגיה מערביות, המפתחות תרופות חדשניות ונמצאות בשלב 3-2 של הניסויים הקליניים.

במסגרת שיתוף-הפעולה עליו הוכרז היום, השקיעה הקרן בשתי חברות חדשות של ד"ר בלסון: 4 מיליון דולר ב-Modular Surgical, המפתחת כלי-ניתוח אנדוסקופיים חדשניים, לרבות לניתוחים רובוטיים; ו-3.5 מיליון דולר ב-Follisave, המפתחת פתרון למניעת נשירת שיער בחולי סרטן העוברים טיפולים כימותרפיים, ובפרט נשים עם סרטן שד.

עם השלמת העסקאות אמר ד"ר בלסון: "פעילותי עד כה התמקדה בעיקר בשוק האמריקאי, אך במשך שנים רבות חיפשתי את הדרך הנכונה לפעול גם בסין, לה השוק הצומח ביותר בתחום המכשור הרפואי. כאשר פגשתי את אנשי GIBF הבנתי שזהו המודל הטוב ביותר המוצע כיום לחברות מכשור רפואי זרות להסיר חששות בנוגע לשמירת הידע שלהן, לבנות ערך בכוחות עצמן בשוק הסיני ולא לוותר על ערך עצום זה בשלב מוקדם לטובת שותף מקומי כלשהו. בהקשר זה קסמה לי מאד העובדה כי על אף שמדובר בקרן סינית לכל דבר ועניין ועם זיקה ממשלתית, היא מנוהלת ונשלטת על-ידי השותפים הישראליים. כן מצאה חן בעיניי העובדה שבניגוד למשקיעים סינים רבים, ההשקעה של GIBF מתבססת על יזמי החברה, כמקובל במערב, כך שהחברות הסיניות המוקמות בשיתוף עם GIBF נשלטות על-ידי היזמים הזרים, כאשר GIBF משקיעה בחברות הסיניות סכומים ניכרים, מחזיקה בהן עמדת מיעוט ומסייעת ליזמים הזרים בתפעול שלהן בסין".

פרופ' שלמה נוי, שיכהן כדירקטור מטעם הקרן בשתי החברות, הוסיף: "אנו גאים בשיתוף-הפעולה עם יזם בסדר-הגודל של ד"ר בלסון, הממחיש את עוצמתו של מודל ההשקעה שלנו. מגפת הקורונה לא רק שלא עצרה את פעילותנו, אלא הבליטה את העובדה כי המערך שלנו הוא אחד היחידים המסוגלים כיום להוציא אל הפועל עסקאות של חברות זרות בסין, כאשר הודענו במהלך תקופה זו על לא פחות מחמש השקעות חדשות ב-CorNeat, CorBone, SilenSeed ושתי החברות של ד"ר בלסון, וכן ביצענו סגירה ראשונה של הקרן השנייה. כל זאת, בזכות התשתית החזקה שיש לנו הן בישראל והן בסין, שם התשתית שלנו כוללת צוות מקומי חזק, תמיכה ממשלתית, קשר הדוק עם בתי-החולים וה-FDA, טיפול בכל הנושאים האדמיניסטרטיביים, משפטיים וחשבונאיים, תשתיות פיזיות וכיו"ב".