מנהל ההשקעות הראשי של חברת ניהול ההשקעות "קלאריטי קפיטל" שוחח בכנס עם כתבת Bloomberg News, גוון אקרמן, על האתגרים הפיננסיים של 2021 ועל המגמה הגלובלית שאליה צועדים הבנקים המרכזיים בעידן הדיגיטלי של ימינו.

“אנחנו בנקודה מעניינת בכל הנוגע לסביבה מאקרו־כלכלית”, אמר פלג. “בעשור האחרון ואף יותר חיינו בסביבה עם אפס אינפלציה, אפס שיעורי ריבית”.

פלג ציין שמאז שנות ה־90 נדיר ששיעור האינפלציה עלה מעל 3%, ואילו כיום בארצות הברית ובאירופה הוא עומד על 4%־5%. “אנחנו עשויים לא להישאר ברמות הגבוהות האלה, אבל יש סיכוי טוב לרמות אינפלציה גבוהות יותר מאשר אלו שהיו ב־10־20 השנים האחרונות”.

פלג ציין שחלק מהשינוי קשור לתמיכה הממשלתית המסיבית בכלכלות ברחבי העולם בשל מגיפת הקורונה, ולשינויים בשוק העבודה ולאופן שבו חברות מעריכות מחדש את שרשראות האספקה שלהן בעקבות המגיפה העולמית.

בהתייחס למטבעות דיגיטליים אמר פלג: "המטבעות הקריפטוגרפיים, כמו ביטקוין, אינם כסף. הם אינם משמשים אמצעי תשלום ואין נוקבים בהם מחירי מוצרים ושירותים. יחד עם זאת, יכול להיות להם תפקיד בתור נכס פיננסי להשקעה.

"מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים הם סיפור אחר לגמרי", אמר פלג. "יש בהם פוטנציאל למהפכה משמעותית. אך יש בהקשרם סוגיות רבות שצריך עוד לדון בהן, וכנראה יידונו בשנים הקרובות. אי־ודאות היא חלק מחיינו".