פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי של בנק הפועלים, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על מצב המסחר עם איחוד האמירויות לציון שנה להסכמי אברהם, והסביר: "אין פה שום ריצה של זבנג וגמרנו, זה תהליך הדרגתי וכך צריך לראות את זה".

הוא הסביר: "נכון, היו כל מיני ציפיות בהתחלה של גורמים עסקיים ולספר למתחרים שהם חתמו על עסקה. במובן הזה, זה מאוד דומה לעסקים מול סין. קשה להצביע על גורם אחד, אבל יש גם עניינים של מנטליות. יש כאן גם עניין של בניית אמון הדדי, הלוואי ואפשר היה שהם יבואו אלינו להכיר את המשרדים של החברות הישראליות".

"מי שרוצה לעשות עסקים מוצלחים באמירויות, צריך גם אישורים רגולטוריים", הבהיר והוסיף: "צריך לנשום עמוק ולהסתכל קדימה עם הרבה חזון. ישראל מצטיינת במפה העולמית במובן שהמבצע של התחסנות מאוד מהירה ומקיפה של האוכלוסייה, אפשר למשק הישראלי להיות בין הראשונים שיצאו מהסגרים. ישראל פחות רגישה ומושפעת מהשיבושים בשרשרת האספקה הגלובלית. אין לנו תעשיית מכוניות ויש לנו הרבה שירותים בארץ". 

"במובן הזה אנו במצב הרבה יותר טוב מהאירופים. הפגיעות שלנו ברמת המאקרו הרבה יותר נמוכה. אני חושב שיחד עם זאת, השיפור בשוק העבודה יצר המשך של העלייה בצריכה הפרטית, יש תנודות פה ושם. הדבר המרכזי הולך להיות שוק העבודה, בינתיים אנו משק עם הרבה משרות פנויות והרבה אבטלה. שוק העבודה יכתיב הרבה מהתנהלות המשק בהמשך. עם זאת, הבעיה מספר אחת היא מחסור בעובדים".

,אנחנו מאמינים שבעיית הדיור היא הבעיה הכלכלית חברתית מספר 1 בישראל. לא יכול להיות שזוג בני 28-30 סיימו תואר באוניברסיטה בלי עזרה מההורים לא יכולים לקנות דירה, גם אחרי שלקחו משכנתא. גם בעולם וגם בישראל אין התפרצות אינפלציונית. אין לנו ספק שהעולם של השנתיים הקרובות, תהיה בו סביבת אינפלציה גבוהה משמעותית מזו שהייתה לפני הקורונה ב-2018-2019". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm