חברות אמות וגב ים, שמניותיהן נסחרות בבורסה, חשפו אתמול את התוכניות להקמת מגדל ToHa2 - הגבוה פי שלושה מ־ToHa1, הצמוד אליו. במסגרת הפרויקט, שיצא אתמול לדרך, יוקם מגדל שיתנשא לגובה של 300 מטר (רק מגדל הספירלה בתל אביב יהיה גבוה ממנו) ויכלול 77 קומות.

שטח המגדל יעמוד על 170 אלף מ"ר, ויושקעו בו כ־3 מיליארד שקל. עם השלמת בנייתו בעוד חמש שנים יועסקו בו 20 אלף עובדים. התכנון הופקד בידי האדריכלים רון ארד ואבנר ישר, שתכננו גם את ToHa1, שזכה בתואר מגדל המשרדים הטוב בעולם.

הקמת המגדל תחל בחודשים הקרובים, לאחר השלמת הקמתו של החניון התת־קרקעי, והיא צפויה להסתיים כאמור ב־2026. היזמים מעריכים שהוא יהפוך למשכנן של חברות מובילות במיוחד בתחום ההייטק.

הביקוש לנדל"ן במשק יאפשר את אכלוסו המלא של המגדל לא רק על ידי חברות ישראליות אלא גם על ידי חברות בינלאומיות. ההכנסות הצפויות עם השלמתו ואכלוסו המלא נאמדות ב־280 מיליון שקל בשנה.

באירוע החשיפה השתתפו רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, שהקרקע שעליה ממוקם הפרויקט נמצאת בבעלותה, יו"ר אמות השקעות נתן חץ והמנכ"ל שמעון אבודרהם, יו"ר גב ים אלדד פרשר והמנכ"ל אבי יעקובוביץ ואדריכלי הפרויקט.

ToHa2 יוקם בצמוד למגדל ToHa1 בחלקו הצפון־מערבי של המתחם. בין מרפסות הגג של ToHa1 לקומה ה־30 של ToHa2 יחבר גשר שמיים דרמטי שיתנוסס בגובה של־100 מטר מעל מפלס הרחוב.

לצד הנוף יהיו במשרדי המגדל מוקדי מסעדות עם חוויות קולינריות, תרבות, פנאי, בילוי, כושר ואודיטוריום. עוד טרם החל להיבנות הבניין, מנהלות החברות מגעים עם ענקיות טכנולוגיה גלובליות ומקומיות להשכרת שטחים בהיקף עשרות אלפי מ"ר.