עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרת הישוב, הוביל אתמול את החברה לגיוס הון של 100.55 מיליון שקל בהנפקה פרטית מכמה גופים מוסדיים. בהנפקה שהובילה חברת החיתום של פועלים איי.בי.איי, גויס הכסף מגופים מוסדיים, בהם הפניקס, קרן נוקד (בניהול רועי ורמוס) ארקין אחזקות (בבעלות מורי ארקין) ומנורה מבטחים.

הגופים הללו השתתפו גם בשתי הנפקות קודמות שביצעה החברה. הגופים המוסדיים המחזיקים בנתח הגדול ביותר של מניות הכשרת הישוב הם מנורה פנסיה (6.9%) וקבוצת הפניקס (בעיקר הגמל 7.5%). ההנפקה הנוכחית היא השלישית שמוביל נמרודי בשנתיים האחרונות. בסוף 2019 גייסה החברה 162 מיליון שקל ובינואר 2020 היא גייסה עוד 90 מיליון שקל. עם ההנפקה הנוכחית, מסתכם היקף גיוס ההון של הכשרת הישוב ב־352 מיליון שקל.

גיוס ההון במניות בוצע לאחר שהכשרת הישוב איחדה את הון המניות וביטלה את מניית היסוד שהקנתה לה 50% מזכויות ההצבעה. גם לאחר הנפקות אלה, מחזיקים עופר ויעקב נמרודי את השליטה בחברה (55.6% בדילול מלא) ושאר בני המשפחה מחזיקים בחלקים קטנים.

מהכשרת הישוב נמסר כי ההנפקה תתמוך בהמשך צמיחת החברה וחיזוק איתנותה הפיננסית. בתחילת השבוע האחרון השלימה חברת הבת בהכשרת הישוב, התחדשות עירונית, גיוס הון בסך 29 מיליון שקל תוך כדי הצפת ערך מהותית.

עופר נמרודי הוסיף: "גיוס ההון הנוכחי הוא המשך ישיר ליישום אסטרטגיית הצמיחה ויתמוך בהוצאה לפועל של מכלול הפרויקטים הרב שאותם היא מקדמת. זאת לצד המשך חיזוק האיתנות הפיננסית. בהנפקה השתתפו גופים מובילים בשוק ההון ואנו רואים בכך הבעת אמון נוספת".