מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן אומר בראיון ל"מעריב" כי עליית מחירי המוצרים בלתי נמנעת. הוא מסביר זאת באמצעות כמה גורמים: "אני לא מייצג את היצרנים, אבל אני יכול בהחלט לומר כי מחירי הקומודיטיס עלו בכל העולם ב־30%־60%. אני מדבר על סוכר, שמנים, קפה, קקאו, מוצרי נייר ועוד. לכך יש להוסיף את הזינוק של אלפי אחוזים במחירי השינוע וההובלה הימית מהמזרח ומאירופה".

עוד הוא אומר: "תוסיף לכך את הדיבורים על עסקת חבילה שבמסגרתה שכר המינימום יעלה ל־6,000 שקל לחודש. כל זה חייב לבוא לידי ביטוי במחיר, כי זה משפיע על היצרנים והיבואנים, ויאלץ אותם להעלות מחירים".

לדברי מנכ"ל שופרסל, "עדיין לא קיבלתי פניות משום יצרן גדול כי כולם עושים מאמץ להימנע מעליית מחירים. אבל אני מאמין שבשבועות הקרובים הפניות אכן יגיעו ואני לא יודע להגיד באיזה קצב, ומה גובה בקשת ההעלאה. בינתיים כן הגיעו פניות לעליית מחירים מיצרנים קטנים ובינוניים שרוצים לייקר חלק מהמוצרים כמו מוצרי נייר אחרי שכבר אינם יכולים לספוג את העלויות".

על החלפת סימון המחירים הישן בצגים אלקטרוניים בסופרמקרטים, מהלך המעורר חששות הנוגעות לניצול המהלך להעלאת מחירים, עונה אברכהן: "הצג האלקטרוני לא נועד לפגוע בצרכן אלא לסייע לו. ישראל נמצאת בקדמת הטכנולוגיה בעולם, ואין סיבה שנהיה האחרונים לאמץ את מה שכבר קיים בעולם. אני יכול להתחייב ששופרסל לא תנצל את השינוי ולא תעלה מחירים".

אברכהן הוסיף: "השקענו במהלך הצגים האלקטרוניים יותר מ־100 מיליון שקל ואנחנו מקווים מאוד שניתן יהיה להוציא אותו אל הפועל". במקביל, שופרסל השיקה אתמול תוכנית חדשה למועדון הלקוחות הגדול בישראל שופרסל SUPREME. היא מציעה לכ־2 מיליון לקוחותיה חוויית משתמש דיגיטלית ופרסונלית עם חיבור קל ומהיר לארנק הדיגיטלי פייבוקס של בנק דיסקונט, לצד תוכנית צבירה חדשנית. חברי המועדון ייהנו מצבירת מטבעות על כל קנייה, ממבצעים מותאמים אישית ומהטבות מיוחדות.

שופרסל SUPREME מאפשרת ללקוחות שיקנו מדי חודש ב־500 שקל ומעלה לצבור מטבעות וירטואליים שניתן יהיה להמיר ולממש בקלות בקניות בקבוצת שופרסל וב־Be, וכן ביותר מ־150 רשתות תו הזהב, חנויות ומסעדות באמצעות אפליקציית פייבוקס.

הראיון המלא עם מנכ"ל שופרסל, מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"