פרופ' אבי שמחון, כלכלן בכיר ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, התייחס היום (חמישי) לעליות המחירים המדאיגות בראיון לגדעון אוקו ברדיו 103FM. שמחון העריך: "אני חושב שהמחירים ימשיכו לעלות מפני שיש מגמה עולמית של עליית מחירים, יש הרבה מאוד כסף שיצא, שיושב ומחכה. הכסף הזה מתרגם בסוף לעליית מחירים".

שמחון המשיך והסביר: "יש כאלה שאומרים שזה בגלל השבירה של שרשראות האספקה שבאות לידי ביטוי בעליית מחירי התובלה הימי, יש שאומרים שזה בגלל עליית חומרי הגלם, הדלקים והכסף. יש יותר ביקוש עולמי לכל המוצרים האלה כי כל הכלכלות יוצאות מהמשבר. זה יוצר עלייה בביקוש ומביא למגמה עולמית רחבה של עליית מחירים מאוד משמעותית".

בהתייחס לעלייה במחירי הנדל"ן, שמחון ציין כי "בחודשיים האחרונים עלו המחירים יותר מאשר כל חודשיים אחרים מאז 2010. מחירי הדיור עולים במהירות וימשיכו לעלות במהירות ואחת הסיבות לכך היא כי לממשלה לא באמת אכפת. כולם מדברים על תקציב, אבל אין כלום בתקציב שנועד למתן את עליית המחירים".

שמחון המשיך והעלה טענות נגד מדיניות הממשלה: "הם אומרים 'קודם נעביר את התקציב ואז נתפנה למחירי הדיור', אבל אם לא שמים כסף בתקציב לתוכניות שיפחיתו את קצת עליית המחירים אז זה לא יקרה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm