מנכ"ל ויקטורי מתריע: "חוק החד פעמי יוביל לכך שנשלם פי 2.5 יותר"

על רקע כניסת מס הקנייה על כלים חד פעמיים לתוקפו, הזהיר אייל רביד כי "ימים קשים לפנינו, אפשר להגיד שלפנינו ממש צונאמי של עליות מחירים. אתם תהיו צרכנים חכמים, תתכננו מראש"

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
גבר בסופרמרקט, צילום אילוסטרציה
גבר בסופרמרקט, צילום אילוסטרציה | צילום: אינג אימג'
2
גלריה

"אני רואה שבעצם הפתיחה של מה שהוא אמר, פלוס עלויות ההובלה שעלו מכל מקום בעולם, עלות השינוי, חומרי הגלם שהחלו להתייקר, אני מבין שהספקים הולכים להעלות מחירים. עם ישראל צריך להבין שמי שמעלה את המחירים זה הספקים בלית ברירה, תמיד זורקים את זה על הקמעונאים אבל אם מעלים מ-7 ל-12 ש' אני לא יכול למכור ב-10 ש'"ח", הוסיף.

לדבריו, "למה שמן עולה? בורסה עולמית, יש בורסה לחיטה, לשומשום שעלה בחודש האחרון ב־700 דולר לטון. עלה מ-1,200 דולר ל-1,900. אם נראה לך שהיצרנים יספגו את זה, אני לא רואה מישהו שיספוג את זה. לכן משער שהם יגיעו עליות מחירים ולכן החלטתי הפעם לספר לכולם שיבינו למה הולכות להיות עליות מכירות".

בהמשך התייחס להבדל בין האילוצים גלובליים לבין החלטות של הממשלה, ואמר כי "הממשלה בחרה להפוך להיות מדינה ירוקה או לעזור למצב האקלים העולמי. יכולנו לפרוס את עליית המחיר החד פעמי לארבע שנים והציבור היה מקבל את זה בעדינות יותר, הטענה היא למה זה מגיע במכה אחת ולא בפרוסות כמו מס הגודש שיגיע ב־2025, גם פה יכלו לפזר את זה".

 אייל רביד
 אייל רביד | צילום: עומר וידר

"ברגע שהממשלה הנחתה לעלות מחיר, הטילה מס אז ברגע שאחד פתח את קופסת השימורים כולם חוגגים על הקופסה כי אנחנו יודעים שהשינוע עלה במספרים דרקונים. הקורונה באה לכל העולם ולא רק לישראל, בכל העולם שילמו חל"ת או מודל אחר במאות מיליוני או מיליארדי דולרים ומישהו צריך לשלם לקופה בחזרה והמדינות מעלות מס. לכן כל היצרנים לחו"ל ששולחים לארץ, שינו חומרי גלם, שינו מחירי מוצרים מיובאים, אני יודע על מספר יבואנים שסופגים עלייה מחודש יולי", הוסיף.

בסיום העריך מנכ"ל רשת הסופרמרקטים כי אם "הצרכנים ימשיכו בתרבות ההתפזרות וישלמו את המחירים שמשלמים היום בסופרים היקרים, הם ישלמו 500-400 שקלים מעל בכל חודש על העגלה שלו".

תגיות:
סופרמרקט
/
עליית מחירים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף