יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס למתווה התיירות החדש שנכנס היום לתוקפו. פתאל טען כי הוא שמח על המתווה, אשר יאפשר לערים רבות לשכם את כלכלתן: "טבריה, נצרת, ירושלים, בלי קבוצות תיירים אין להן כלכלה. מדובר בשרשרת מאוד ארוכה שמצפה להתחיל בכיליון עיניים".

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת אמר כי המתווה הוא רק ההתחלה. "היא משמחת, מוגבלת ושונה מהעולם, שמנסה כעת לאחד סטנדרטים, על מנת להקל על הנוסעים לעבור בין מדינות", הוא טען והוסיף כי "קבוצות התיירים אמורות להגיע רק לאחר ה-15 בחודש, הביקוש עוד בהתחלה, אך אני חושב שהחזרה תהיה יחסית מהירה. התיירים אוהבים את ישראל הרבה יותר מאיתנו".

פתאל הסביר כי החזרת התיירים לישראל, תועיל רבות לכלכלה הישראלית: "אני רוצה לברך על היש, גם אם הוא מועט. צריך לשקם את הענף, אני מקווה שהמתווה יתרחב כי עשרות אלפי בתי אב משוועים לתיירים".

"מוצר תיירות הפנים לדעתי עובר חשיבה מחדש, באופן פרדוקסלי תיירים מקבלים חוויה תיירותית הרבה יותר מתקדמת ומהנה מאשר ישראלים. יש הבדל בין התיירים שיגיעו מחוסנים, שהם יתנהגו כמו כל הישראלים. מי שמחוסן לפני פחות מחצי שנה, נכנס רק בקבוצה ורק דרכנו בצורה נפרדת ומפוקחת", סיכם המנכ"ל.