107 חברות ישראליות הנפיקו מתחילת 2021 בנאסד"ק ובישראל והפכו ציבוריות, עם שווי כולל של 84 מיליארד דולר. 65 מתוך 107 החברות שהפכו לציבוריות הן חברות טכנולוגיה והייטק. הנתונים נמסרו על ידי חברת בלוסטאר מדדים.

מתחילת 2021 בוצעו בישראל 84 הנפקות, מחציתן של חברות הייטק - זאת בהשוואה ל־27 בתקופה המקבילה בשנת 2020. ברבעון השלישי של השנה גייסו בישראל ובארה"ב 32 חברות לפי שווי מצרפי של 17 מיליארד דולר, מרביתן בתחומי הטכנולוגיה.

המעקב אחר מניות הטכנולוגיה הישראליות והשפעתן על המשק נעשה באמצעות מדד BIGITech (ביגיטק) שפותח בבלוסטאר. בנק ההשקעות האמריקאי ג'פריס מרחיב את פעילותו בישראל ומשתף פעולה עם בלוסטאר בסקירות על המשק. בהתאם למחקר שערכה בלוסטאר, ברבעון השלישי של 2021, 32 חברות נרשמו למסחר בישראל ובארה"ב.

היום פועלות בישראל מעל ל־60 חברות חדי־קרן (יוניקורן - חברות ששוות יותר ממיליארד דולר). באירופה כולה יש רק 70 חברות חדי־קרן. יותר ויותר חברות ישראליות ציבוריות נסחרות בשווי שוק של יותר מ־10 מיליארד דולר. נתי גינור, מנהל ג'פריס: "הפצת חומרי בלוסטאר נעשית מהרצון שלנו לחשוף הזדמנויות הקשורות לישראל לבסיס משקיעים גלובלי רחב יותר. ג'פריס מאמינה שהתוכן של בלוסטאר ותעודת הסל שלהם איכותיים והמידע מועבר ללקוחות הגלובליים שלנו".