"נעלה את ההיצע": עליית המחירים שמורגשת בחודשים האחרונים פוגעת בכיס של מיליוני אזרחי ישראל. האם בתחום החקלאות נראה הקלה בנושא? שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו) העריך היום (רביעי) בתוכניתה של ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM שבחודשים הקרובים כבר נוכל לראות תוצאות, בין היתר בזכות החלקים מהרפורמה בענף שעברה במסגרת תקציב 2022.

ראשית אמר: "הסיפור של השוק הישראלי זה שהוא שוק שזקוק לתחרות. התחרות היא חשובה וקריטית לכל המוצרים. כשאנחנו מחליטים על תקן ישראלי, אי אפשר לייבא כי זה לא עומד בתקן הישראלי. ההוזלה תתגלגל, ואנחנו נראה אותה בחודשים הקרובים", העריך השר. "העובדה שאין תחרות מייצרת מציאות בה אנחנו משלמים מחירים גבוהים. קחי לדוגמא את הענבים - אין תחרות. אם נביא יותר היצע, המחיר ירד".

"הרפורמה בחקלאות היא פתיחת השוק לתחרות. ההורדה תיכנס בינואר. עד אז, אנחנו מנהלים שיח. אני מעריך שתוך שלושה חודשים תהיה ירידה". הוא הוסיף: "הרפורמה שלנו משחקת משחק חשוב בסחר השוק. אנחנו מייצאים הרבה ומייבאים מעט. אם נייבא יותר, נוציא יותר שקלים ונראה את הדולר עולה. ההשפעה על המחירים זה דברים שקורים בעולם. התפקיד שלנו כממשלה זה לגרום לזה שהשוק יהיה כמה שיותר חופשי, כמה שיותר תחרותי. הרגולציה צריכה להיות איפה שאנחנו רואים פגיעה בתחרות".

מחאת החקלאים (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
מחאת החקלאים (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

על הפשיעה החקלאית: "נתגבר את מג"ב"

על הפשיעה החקלאית הגואה, והחשש מפני פגיעה כלכלית במגדלים, הבטיח השר: "אנחנו מעבירים היום החלטת ממשלה שתתקצב את משמר הגבול במטרה להקים למתנדבים אזרחיים שני בסיסים נוספים - אחד בדרום ואחד בצפון. המתנדבים של משמר הגבול התנדבו באותו אופן שבו התנדבו בעבר המשמר האזרחי. הם יתגברו את המשטרה".

עוד אמר: "אנחנו רואים את הפשיעה החקלאית כמשימה לאומית, ואני רואה את זה כצעד דרמטי. המשמר האזרחי בזמנו עשה עבודה מצויינת, וגם היום הרבה מאוד מהשוטרים שמופעלים הם מתנדבים. זה דבר מבורך, וייתן אפשרות לעוד סדרי כוחות".