שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע אמש כי בכוונתו להטיל מס קניה על נוזל הסיגריות האלקטרוניות ועל הסיגריות האלקטרוניות החד פעמיות, בסך המקביל בשיעורו למס המוטל כיום על מוצרי הטבק אחרים. 

מנכ"לית המיזם למיגור העישון, שירה כסלו, התייחסה היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב, "איפה הכסף" ב-103FM להחלטה ואמרה כי "מדינת ישראל החליטה שהמיסוי צריך להיות על כל מוצרי העישון, לא מדובר במס חדש ומה שקורה הוא שגם סיגריות אלקטרוניות יהיו ממוסות כמו שאר המוצרים". 

"העניין הוא, שאנחנו רגילים לראות צוי מיסוי חתומים על ידי שר האוצר ויום אחרי המיסוי קיים. פתאום יש תהליך שונה לגמרי- הערות הציבור. עכשיו מה שמדאיג בזה הוא שזה מאפשר לחברות הטבק להשפיע על כל התהליך. במקרה זה השיקולים הכלכלים יעלו על השיקולים הבריאותים", הוסיפה.

בסיום, אמרה כסלו על מנת לקצר את ההליך בהטלת המס כי "כל גורם מודאג שרוצה להגיב להערות הציבור יכול לעשות זאת, ומעבר לזה חברי הכנסת חייבים להתעקש שהמיסוי כולל משרד הבריאות וצריך להיות זהה גם לסיגריות רגילות וגם לזהות".

כזכור, בשנת 2019 הודיעו במשרד הבריאות כי הם בוחנים אמצעים לאיסור שיווק מוחלט של סיגריות אלקטרוניות בישראל ובאופן מיידי של סיגריות אלקטרוניות בטעמים. כמו כן, נקבעו מגבלות ואיסורים על שיווק סיגריות אלקטרוניות ובכלל זה איסור מקיף על פרסום סיגריות אלקטרוניות, איסור מכירה לקטינים ועוד.