ממצאי דו"ח שירות התעסוקה, שבחן את ההסתברות לאבטלה חוזרת, גילו כי נשים חשופות יותר לפגיעה ממשברים תעסוקתיים מאשר גברים. ד"ר גל זוהר, מנהל מחלקת מחקר ומדיניות בשירות התעסוקה, שוחח על כך אחר הצהריים (שלישי) עם ענת דוידוב, בתוכניתה "איפה הכסף?" ב-103FM, והתייחס לממצאים. 

בפתח דבריו, הסביר ד"ר זוהר כי המחקר המדובר נועד לבחון את שאלת האבטלה החוזרת, על מנת לראות מה קורה לאנשים בשוק העבודה בעת משברים אישיים או רחבים יותר. "אבטלה חוזרת, אלה אותם אנשים שנרשמו אצלנו ונרשמים עוד פעם אחרי תקופה מסויימת", ציין. "בהקשר של משבר הקורונה, אלו אנשים שנרשמו בסגר הראשון, השני והשלישי. ראינו שלנשים יש יותר אבטלה חוזרת, זאת אומרת שהן נרשמו אצלנו יותר בסגרים ולאחר מכן חזרו לעבודה. הסיכוי שלהן להירשם שוב יותר גבוה בסגרים ובמשברים אחרים", הוסיף. 

לעומת זאת, אמר ד"ר זוהר כי הממצאים גילו שיותר גברים נשארו באבטלה ארוכת טווח. "הם בעצם נרשמו אצלנו ולא חזרו לעבודה. הנשים לא חזרו בכלל ולא נמצאות בשוק העבודה - מהבחינה הזו הנשים נפגעו בצורה משמעותית", קבע.  

בהמשך, הסביר מה המשמעות הכוללת של הנתונים שהציג וקבע: "המשמעות פה היא גדולה, ובאה לידי ביטוי בכך שאותן נשים מייצרות פחות רצף תעסוקתי. כשאתה נמצא עם רצף תעסוקתי פחות חזק - יש לך פגיעה, אם זה פנסיה וגם בהקשר של התקדמות בשוק העבודה".

לדבריו, על מנת לפתור את הבעיה יש לתת מענה המתאים עבור אותן נשים בעת משברים. "זה לא משנה אם זה משבר רחב כמו הקורונה או משברים אחרים, על מנת שלא יתנתקו משוק העבודה", הסביר וציין כי "עניין הילדים הוא מאוד משמעותי עבור הנשים. אנחנו רואים שנשים עם ילד אחד נמצאות באבטלה יותר אצלנו, ויש להן יותר סיכוי לחזור ויותר פגיעות מבחינת ההעדפה שלהן להישאר בבית". 

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, רדיו 103fm