רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה, התייחס בראיון לליאת רון ואריה מליניאק בתכנית "איפה הכסף" ליוקר המחייה. את הדברים אמר מלכא לרדיו  103FM, על רקע הודעת חברת "סנו" לרשתות השיווק כי תדרוש להעלות מחירים של מאות ממוצריה במהלך השבוע הבא.

מלכא אמר כי "קודם כל אנחנו כמשרד כלכלה מסתכלים על תהליכים גלובליים ומקומיים. אנחנו מזהים שיש היום לחץ להתייקרויות מצד ההיצע והביקוש. יש עלויות ייצור שגדלות, עלויות האנרגיה, ועלויות חומרי הגלם מתייקרים בכל העולם. הביקוש מאוד גדול, אנשים קונים הרבה וזה מניע את כלכלי המשק, אבל זה גם יוצר לחץ בנוגע לעליות המחירים".

עוד הוסיף המנכ"ל כי "אני כמי שמטעם משרד הכלכלה, מנסה לאזן בין הדברים ורואה את כל התמונה. צריך לראות את התמונה כמו שהיא. יש כוח ממתן וזו ההתחזקות של השקל וההיחלשות של הדולר, לכן עדיין עליות המחירים בארץ נמוכות ביחס למדינות אחרות". מלכא ציין כי "מחירי האנרגיה התייקרו בעשרות אחוזים, אז ברור שגם אם שער הדולר ירד אנחנו רואים התייקרות. היינו מצפים, ואנחנו בודקים, שמוצרים שהתייקרו באירופה יוזלו אם הדולר ירד". 

מלכא הוסיף כי "אם אנחנו מזהים שיש בעיה מבנית, שיש איזה שהוא ניצול של כוח מונופוליסטי, יש לנו את האמצעים להפסיק. רשות התחרות היא רשות עצמאית שבודקת וחוקרת בכל מקום שיש לנו חשש שמישהו מנצל כוח מסוג זה. עצם קיומו של המונופול זה לא עבירה על החוק, אבל ניצול של כוח מונופוליסטי זו עבירה על החוק".

לבסוף, מלכא התייחס לפעולות שמשרדו מתכנן לעשות: "אין לנו אפשרות להרים ידיים, אנחנו נהפוך כל אבן. אנחנו יושבים עם כל המשרדים, יוקר המחייה לא מתבטא במשרד אחד. כל משרד בודק אצלו איפה ניתן לעשות את השינויים כדי להוזיל את יוקר המחייה. במקומות שבם אנחנו רואים שיש מחסור אנחנו מגדילים את הייבוא כדי להקל על זה. אנחנו פועלים בכל אחד מהשווקים כדי לבדוק שאכן מתקיימים תנאים של תחרות".