למרות התוצאות העסקיות המחמיאות, העולות מהדוחות של ענקית הקמעונאות שופרסל, המנכ"ל איציק אברכהן נמנע לראשונה מראיונות לתקשורת להסברת התוצאות.  בשופרסל הסבירו את זה על רקע החקירה המתנהלת נגד רשתות קמעונאיות בחשד לתיאום מחירים.


בסקירת האירועים שלאחר המאזן מציינת שופרסל כי "ב־9 בנובמבר ביצעו חוקרים מטעם רשות התחרות חיפוש במשרדי החברה ונטלו מסמכים וציוד מחשובי. המנכ"ל נחקר במשרדי הרשות. בצו החיפוש צוין שהחשד הוא להסדר כובל. נכון למועד הדוחות אין בידי החברה מידע נוסף על החקירה ונסיבותיה".


רווחי שופרסל ירדו ברבעון השלישי של 2021 ב־15% ל־82 מיליון שקל. הרווח מהווה 2.2% מההכנסות ברבעון. הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקר מביטול הפרשה של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנוסף, נרשם גידול בהוצאות המימון והוצאות בגין תחילת פעילות הארנק הדיגיטלי PayBoX. 

מנכ''ל שופרסל, איציק אברכהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מנכ''ל שופרסל, איציק אברכהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל הרווח ב־10% ל־293 מיליון שקל, והוא מהווה 2.6% מההכנסות. רשת הפארם Be הגדילה הרבעון את ההכנסות ב־25% ל־270 מיליון שקל. ההכנסות הרבעון ירדו ב־3.6% ל־3.8 מיליארד שקל בעקבות היחלשות השפעת משבר הקורונה. ההכנסות בתשעת החודשים קטנו ב־1.8% ל־11.1 מיליארד שקל. המכירות בשופרסל אונליין היוו 19.9% ממכירות קמעונאות המזון. נתח מכירות המותג הפרטי עמד על 26% מהמכירות.


היו"ר יקי ודמני והמנכ"ל איציק אברכהן: "לקבוצה מגוון שירותים ומוצרים, תשתיות לוגיסטיות, מערך אונליין איתן ויציב והון אנושי בתחומי הפארם, העסקים (B2B), הפיננסים והנדל"ן. אנו ממשיכים להוביל את שוק הקמעונאות, ונמשיך לבצע מהלכים במטרה לשמר מעמד זה".