"נפעיל מנועי צמיחה עם כניסה לתחומי פעילות חדשים, תוך שמירה על מבנה הון מאוזן. השאיפה היא לחזור לחלוקת דיווידנד". כך אמר אתמול יו"ר דירקטוריון בזק גיל שרון לרגל פרסום הדוחות הכספיים. החברה, שמנוהלת על ידי דודו מזרחי, מעריכה שתסיים את 2021 ברווח של 1.1 מיליארד שקל.


בזק צפויה להודיע לראשונה לאחר שלוש וחצי שנים ומאז פרוץ משבר אלוביץ' על חלוקת דיווידנד במזומן עם פרסום הדוחות הכספיים השנתיים בתחילת 2022. הפעם האחרונה שבה חולק דיווידנד במזומן, בהיקף של 686 מיליון שקל, היה ב־2018 בגין רווחי 2017. המוטבים העיקריים לדיווידנד יהיו הגופים המוסדיים והמשקיעים הזרים.

מנהל הכספים הראשי בחברה טובי פישביין אמר: "בזק ממשיכה לשפר את החוב, עם ירידה של מעל למיליארד שקל בחוב נטו, שעמד על 6.23 מיליארד שקל. הקבוצה שמה כמטרה לשמור על דירוג אשראי גבוה בקבוצת AA, תוך התאמת עומס פירעונות החוב לכושר ייצור המזומנים העצמי ושמירה על נזילות משמעותית".


בזק הרוויחה ברבעון השלישי 286 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי המתואם עלה ב־1.7% ל־295 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הרוויחה החברה 898 מיליון שקל, גידול של 3.6%. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב־2.14 מיליארד שקל - ירידה של 1.7%, ומתחילת 2021 הסתכמו ב־6.6 מיליארד שקל. ההשקעות, בעיקר בסיבים האופטיים, הסתכמו ב־445 מיליון שקל.

גיל שרון (צילום: פלאש 90)
גיל שרון (צילום: פלאש 90)


חברת הבת פלאפון בניהול רן גוראון, המשרתת 2.5 מיליון מנויים, עברה הרבעון מהפסד לרווח של 26 מיליון שקל. ההכנסה הממוצעת למנוי עמדה על 55 שקל, בהשוואה ל־56 שקל בתקופה המקבילה אשתקד. חברת yes הרוויחה הרבעון 29 מיליון שקל על מחזור הכנסות של 318 מיליון שקל.


במקביל לפרסום הדוחות נחשפה אתמול גם התוכנית האסטרטגית החדשה שהוביל יו"ר הדירקטוריון בסיוע האנליסט שלי תשובה ממשרד דלויט. בזק תתמקד בפריסה מואצת של הסיבים האופטיים כמנוע צמיחה מרכזי של הקבוצה. חברת הבת yes תשווק לראשונה חבילות המשלבות טלוויזיה ואינטרנט, בעקבות המיזוג עם הפעילות הפרטית של בזק בינלאומי. בתחום הסלולר המעבר לדור החמישי יהיה מנוע צמיחה נוסף.


בנוסף מקדמת בזק, באמצעות פעילות העבר של בזק בינלאומי, הקמת חברת שירותי מחשוב שתתמקד בשוק ה־IT בישראל. היא תספק שירותי ענן ואמצעי הגנה בתחום הסייבר. לאחרונה החברה קיבלה רישיון לאספקת חשמל ובקרוב היא תגדיל את פעילותה בתחום.


מנכ"ל בזק דודו מזרחי אמר ל"מעריב": "פחות משנה להשקתה רשת הסיבים של בזק מגיעה כבר למיליון משקי בית. הפעילות במגזר העסקי שוברת שיאים. נמשיך לפרוס סיבים בקצב מהיר, כשהדגש כעת עובר מחוץ למרכזי הערים, ליישובים כפריים, לפריפריה ולצמודי קרקע".