סערה בלשכת רואי החשבון: לראשונה ב־90 שנות קיומה, נשיא הלשכה חן שרייבר, שנבחר לתפקיד לפני חודשיים בלבד, מזמן אסיפה שתאשר לו שכר. עד היום, נשיאי הלשכה ביצעו את תפקידם בהתנדבות וללא כיסוי הוצאות. בניגוד לקודמיו בתפקיד, לשרייבר אין משרה עצמאית ולכן הוא מבקש שכר.

אתמול נדונה באסיפה ההצעה ועוררה סערה בקרב הנוכחים בשל הבקשה יוצאת הדופן. רואי חשבון רבים אף טענו כי מדובר במחטף וזאת בשל העובדה כי רק ביום שישי האחרון היא הועלתה על סדר היום.

הרבעון האחרון של 2021 יהיה האתגר האמיתי של הממשלה החדשה

נשיא הלשכה, שהשתתף בדיון דרך זום לאחר שחזר לאחרונה מחו"ל, הסביר לנוכחים כי אין בכוונתו לבצע מחטף ואין בכוונתו לדון בנושאים שעל הפרק באמצעי התקשורת. הוא הבהיר כי בכוונתו לקיים דיון נוסף בבקשה ובנושאים האחרים בעוד כמה שבועות לאחר שיערוך שיחות הבהרה עם חברי הלשכה.

עוד קודם לדיון קיבלו רואי החשבון מכתב משרייבר שבו הסביר את תשלום השכר בצורך ב"קידום משימות בוערות. אלו יתקיימו רק בניהול נחוש ועקבי שאינו מתאפשר בניהול וביצוע משימותינו 'מלמעלה' ו'על הדרך'".

עוד כתב במכתב: "משימות ואתגרים כבדים עומדים לפתחי כנשיא שלכם, והדבר נכון גם לגבי הנהגת הלשכה שעומדת איתי כתף אל כתף. המקצוע שלנו וגם הלשכה נמצאים בקיפאון כבר כמה שנים, מבלי יכולת אמיתית להשפיע על המשק". את מכתבו חתם הנשיא החדש בקביעה שלפיה "הצעדים החשובים האלו, עם קמפיין גיוס החברים החדשים, שכבר הביא 400 חברים חדשים לשורותינו - יעמידו אותנו בנקודת זינוק חזקה יותר אל מול האתגרים העומדים בפנינו".

חלק מרואי החשבון שהפעילו קבוצות וואטסאפ ביניהם ודנו בסוגיה זו מסרו בתגובה לדברים: "שתי החלטות שהנשיא הנבחר שלף מעוררות תרעומת רבה. הראשונה - לצרף רואי חשבון חדשים בחינם למוסדות הלשכה לשלוש שנים, והשנייה - תשלום השכר".

מטעמו של שרייבר נמסר בתגובה: "כל צעד או מהלך יתבצעו בשקיפות כולל בקשתי לקבלת שכר. אני מקבל בהבנה מלאה את הביקורת בעניין, אבל כדי לעמוד באתגרים הגדולים שלפנינו, על נשיא הלשכה להקדיש את כל מרצו ויכולותיו למטרה זו".