פרויקט שדרת הקריה, המשותף לעיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת נת"ע, יוצא לדרך בהשקעה של 700 מיליון שקל. ל"מעריב" נודע כי הפרויקט, שאורכו 8.6 ק"מ, יכלול חמישה מקטעי פיתוח לאורך שלושה רחובות: המסגר, הרכבת ומנחם בגין (בתוואי הקו האדום והירוק של הרכבת הקלה).

הפרויקט הגדול, שצפוי להפוך את האזור למתחם עירוני מודרני, יכלול מדרכות רחבות ומוצללות, שבילי אופניים מופרדים ותעדוף התחבורה הציבורית. עיקר המיקוד שלו יהיה ביצוע עבודות מעל הקו האדום של הרכבת הקלה בדרך, בדגש על דרך מנחם בגין בתל אביב.

כבר בקרוב עתידות העבודות ברחוב הרכבת מעל תחנת אלנבי באזור של מקווה ישראל להסתיים, וכעת, עיקר המאמץ מרוכז באזור צומת מעריב - בקטע של דרך מנחם בגין שבין רחוב יצחק שדה לרחוב הרכבת, בסמיכות לבית רובינשטיין, Tou Towers ומגדל סונול.

עבודות אלו יסתיימו בשבועות הקרובים וייחנך כביש השיקוע התת־קרקעי שיחבר מחדש את רחוב יצחק שדה עם הרחובות שינקין וקרליבך ואמור להחיות את זרימת התנועה באזור העמוס.

על פי לוח הזמנים המתוכנן, הקו האדום של הרכבת הקלה יתחיל לפעול לקראת המחצית השנייה של 2022. על רקע זה, נעשה מאמץ מוגבר להשלים את התשתיות, בעיקר להולכי רגל ורוכבי אופניים, סביב התחנות המרכזיות בערים השונות.