נשיא התאחדות המלונות בישראל, שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביע מורת רוח מאמירותיהם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי אתמול בישיבת הממשלה, אשר אמרו כי "לגיטימי להקריב את ענף התיירות", וכן "תתחילו לשנות מקצוע". ניסנקורן תקף את השרים וטען: "זו לא התנהגות של ממשלה. אנחנו מדברים על ענף שיש בו פגיעה ספציפית, זה לא ענף שאומרים אין לו עתיד ומוותרים עליו. צריך להתכונן ליום שאחרי".

על פי ניסנקורן, האמירות "הרגיזו מאוד. אני חושב שאמירות להקריב ענף זה אמירות שאסור שייאמרו. הם ההפך מאיך שהממשלה צריכה להתנהג. היא צריכה להגיד אנחנו באים לחזק אתכם בשעה הקשה של כולנו, זו תקופה של סולידריות, איך מחזקים את מורי הדרך והמלונאים".

"ישראל צריכה להיות מוכנה ליום שאחרי. בסוף זו תקופה שצריך להשקיע בתשתיות של תיירות פנים ונכנסת. הענף לא הולך להיעלם, זה ענף שיפרח. ביום שישתלטו על הקורונה, נראה התפרצות של תיירות בכל העולם", הוסיף השר לשעבר.

לדבריו, יש עשרות אלפי עובדים בהעסקה ישירה שנפגעים מהתנהלות הממשלה בענף התיירות: "באירופה ומקומות אחרים יש ארנונה דיפרנציאלית, בישראל גם כשהמלון סגור משלמים ארנונה. אם המדינה רוצה להתמודד שתעשה התמודדות תומכת, שתגיד אנחנו כמו כל מדינה באירופה שעושה ארנונה דיפרנציאלית. המדינה צריכה לסייע למי שנכנס למצוקה, זו לא מדינה של אדם לאדם זאב".

נשיא התאחדות המלונות הסביר לסיום כי "יש תקציב חברתי, הוא צריך להיות מיועד לדברים כאלו. יש ענף שהפגיעה מתמקדת בו אתה צריך לעזור לענף הזה, אתה לא אומר אני מקריב את הענף".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm