"הייתי שר משפטים בנקודת זמן קריטית לדמוקרטיה הישראלית ומילאתי את התפקיד בצורה הכי טובה. במידה רבה מנעתי את קריסת הדמוקרטיה. הממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו יזמה להשתלט על המערכת המשפטית ולעשות פוליטיזציה של מינוי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה והשופטים". כך אומר ל"מעריב" שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן.

השר לשעבר, המשמש כיום כיו"ר התאחדות המלונות, הוסיף: "הייתה מגמה להפוך את מערכת המשפט למערכת מטעם השלטון של נתניהו. היה ניסיון להחליש את הכנסת באמצעות עבודה במתכונת של צווי חירום ללא אישור הכנסת. מנעתי את המהלך ואני מאוד גאה על כך".

בתשובה לשאלה האם תרמת לכך שנתניהו היום לא בשלטון, הוא אמר: "האירוע הוא לא ביבי. כשמנסים להשתלט על המערכת המשפטית ולא להעביר תקציב מדינה זה האירוע האמיתי. מנעתי את קריסת מערכת החוק. כשאומרים כן ביבי לא ביבי מקטינים את עוצמת האירוע. הוא הוביל תהליכים מסוכנים שמנעתי. גם מנעתי פגיעה קשה בדמוקרטיה ובכלכלה".

בתשובה לשאלה האם אינו מצטער על שעזב בזמנו את כחול לבן לטובת הקמת מפלגה חדשה, ענה: "אני לא מצטער. נכון שעזבתי את כחול לבן ולאחר מכן לא הצלחתי כי בחרתי במסגרת הפוליטית הלא נכונה, והתוצאה מדברת בעד עצמה".

בהתייחסו למשבר בענף המלונות הוסיף ניסנקורן: "עשרות אלפים מעובדי המלונות נמצאים כבר יותר משנתיים בטלטלה עזה ובין תקווה לייאוש. זה לא לגיטימי להקריב את ענף התיירות ואת פרנסתם של עשרות אלפי עובדים על מזבח המאבק בקורונה.

"בענף הושקעו במשך עשרות שנים מיליארדי שקלים בתשתיות והכשרה. מדובר בענף המהווה תשתית לאומית ועתיר ידיים עובדות. הממשלה חייבת לפעול מיד לפתרונות לענף ועובדיו".

לדבריו, "חייבים לעודד את התיירות הנכנסת, ועם כל הכבוד לקורונה אסור לסגור את המדינה. ניתן לעודד את המלונאות גם עם ארנונה דיפרנציאלית המביאה בחשבון את התפוסה. רק בישראל הארנונה היא אחידה ללא קשר לתפוסה בהשוואה לאירופה, שם הארנונה נקבעת לפי התפוסה בפועל".
הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"