שר העבודה והרווחה מאיר כהן בישר בתחילת השבוע, במהלך ישיבת הנהלת המוסד לביטוח לאומי, למנכ"ל המוסד מאיר שפיגלר על כך שהחליט להאריך בשלב זה את כהונתו עד להודעה חדשה. לשר תהיה סמכות למנות לתפקיד אדם אחר בכל עת.

הודעת השר נמסרה לאחר שכהונתו של שפיגלר פגה בסוף נובמבר אחרי ארבע שנים. השר השתתף בישיבת ההנהלה, שבמהלכה שמע על הפעילות של כל אחד מהסמנכ"לים במוסד, וכיצד נערכים שם ליישום חוקי ההסדרים שאושרו לפני חודש וחצי.

על פי ההערכות, שר העבודה והרווחה ניסה לאתר מועמד מתאים, אך בשלב זה החליט שלא להמשיך בניסיונותיו. יש עתיד, שבראשה עומד יאיר לפיד, ספגה לאחרונה ביקורת על מינויים לא מוצלחים (כמו המועמדות של מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור ליו"ר חברת החשמל), לכן הוא העדיף לאפשר לשפיגלר להמשיך.

כך או אחרת, שפיגלר, שמונה לתפקיד עוד בתקופת כחלון כשר אוצר, זוכה להערכה רבה בתפקידו. הוא מתואם עם שר העבודה וכל המהלכים נעשים בשיתוף פעולה הדוק איתו. הוא גם הוביל את מערך התשלומים לזכאי המוסד בראשית משבר הקורונה.

בתגובה לפניית "מעריב" אישרו במשרד העבודה והרווחה כי השר כהן החליט על הארכת כהונת מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי וכי היא לא הוקצבה בזמן.