גרין-איי (Greeneye) הישראלית שמביאה את בשורת החקלאות החכמה, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בהיקף של 22 מיליון דולר בהובלת קרן JVP. בגיוס השתתפו משקיעים אסטרטגיים מובילים Syngenta Ventures – זרוע ההשקעות של יצרנית חומרי ההדברה הגדולה בעולם יחד עם חברת AGCO, אחת מיצרניות המיכון החקלאי המובילות בעולם איתה נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי. כמו כן, השתתפו בסבב ההשקעה Hyperplane Venture Capital ו - KDT . 

בעקבות הגיוס, גרין-איי צפויה להכפיל את צוות המחקר והפיתוח בישראל, ובכך להרחיב את יכולות הניתוח של המערכת לגידולים חקלאים וחומרי הדברה נוספים מעבר לקוטלי עשבים.

בנוסף, החברה לקראת השקה מסחרית ראשונה בעולם בארה״ב המתוכננת לאפריל 2022. כחלק מזאת מתכוונת גרין-איי להכפיל את צוות המכירות בצפון אמריקה.

בעשורים האחרונים, האופן שבו חקלאים בכל העולם מרססים חומרי הדברה קוטלי עשבים נעשה באופן אחיד על פני כל השדה מספר פעמים כל עונה, זאת למרות שהעשבים המזיקים נמצאים רק בחלק קטן בשדה. בפועל, מרבית חומרי ההדברה מרוססים לשווא על הגידולים החקלאים או על קרקע חשופה. שיטת ריסוס זו כרוכה בעלויות גבוהות של חומרי הדברה, היא גורמת לנזקים בריאותיים וזיהום סביבתי של מי תהום, קרקעות וכלל המערכת האקולוגית. 

הטכנולוגיה הייחודית שגרין-איי פיתחה מפחיתה ב 90%ֿ את היקף השימוש בחומרי הדברה ומאפשרת להגדיל את היבול החקלאי, לחסוך כסף, לצמצם דרמטית את היקף הזיהום הסביבתי, הנזקים הבריאותיים והעלויות הכרוכות בריסוס חומרי הדברה כפי שהוא נעשה היום. זהו המודל לחקלאות העתידית, שעולה בקנה אחד עם דרישות הרגולציה העולמית. ב 2020 הכריז האיחוד האירופי על יעד לצמצם את השימוש בחומרי הדברה ב 50% עד 2030. 

הטכנולוגיה של גרין-איי מבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, והיא מאפשרת לרסס באופן סלקטיבי, מדויק ובזמן אמת רק את העשבים בשדה ולצמצם דרמטית את השימוש בחומרי הדברה בחקלאות, באמצעות מצלמות וסנסורים שמותקנים על זרועות כלי הריסוס. 

המערכת מתממשקת בקלות עם מרססים חקלאיים קיימים (הציוד המכני הכבד עם זרועת הריסס הארוכות) והופכת אותם למרססים חכמים.  המערכת של גרין-איי מותקנת על המרסס החקלאי ובכך מייתרת את הצורך ברכישת מרסס חדש וחוסכת לחקלאי מאות אלפי דולרים.  בנוסף, המערכת אוספת ומנתחת תמונות מהשדה כדי לאפשר לחקלאים לקבל תמונת מצב עדכנית ומהימנה של הגידולים בכל רגע נתון. עד כה, גרין-איי חתמה על עשרות חוזים עם חקלאים בארה״ב ועל שיתוף פעולה אסטרטגי עם AGCO, אחת מחברות המיכון הגדולות בעולם שגם השתתפה בסבב הגיוס. 

גריין-איי הוקמה ב-2017 ע״י שלושה יזמים שהכירו בשירת הצבאי ביחידת שלדג: נדב בוכר (מנכ״ל), ד״ר יצחק חייט (סמנכ״ל פיתוח) ואלון קליין-אורבך (סמנכ״ל טכנולוגיה). ”אנחנו שמחים להשלים את סבב הגיוס הזה, עם קבוצה מגוונת ומנוסה של משקיעים פיננסים ואסטרטגים מובילים״, אומר נדב בוכר, מנכ”ל Greeneye, ”זוהי אבן דרך חשובה בדרך להגשמת החזון שלנו –להפחית  באופן דרמטי את היקף השימוש בחומרי הדברה בחקלאות תוך כדי העלאת הרווחיות והתפוקה של חקלאים בכל העולם. הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת לנו לספק אוכל בריא ובטוח יותר לצרכנים ולצמצם באופן דרמטי זיהום קרקעות ומים שנגרם כתוצאה מהשיטה שבה מרוססים חומרי הדברה כיום".

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP, אומר: "גרין-איי מביאה את הבשורה החדשה בעולם הריסוס ומצליחה להפחית את השימוש בחומרי הדברה ב 90%. לעובדה הזו  יש השפעה דרמטית על הבריאות שלנו, הסביבה שלנו, זיהום מי התהום וגם בעלויות לחקלאים. עם הטכנולוגיה של גרין-איי אפשר לעשות שינוי בארה"ב, באירופה, אסיה, אפריקה, ישראל ובמקומות שונים בעולם. אנחנו גאים בפיתוח הזה וחושבים שיכולה להיות לו השפעה ענקית על האקלים והסביבה".

שוק חומרי ההדברה מוערך בכ-60 מיליארד דולר ונמצא בקצב גידול משמעותי. השחקנית הדומיננטית בייצור חומרי ההדברה היא Syngenta, שזרוע ההשקעות שלה היא משקיעה אסטרטגית בחברה.  ההשקעה של Syngenta מבטאת את האמון שענקית ההדברה העולמית רואה בטכנולגיה של גרין-איי ואת ההבנה כי האופן שבו חקלאים מרססים חומרי הדברה צפוי להשתנות בצורה דרמטית.

"Greeneye מתמקדת בצורך אמיתי של לקוחות, והם הוכיחו שהם יכולים לפתח פתרון חדשני שמביא ערך משמעותי לחקלאים", אומר אריק הנסטויה, יו״ר ומנכ״ל של יצרנית המיכון העולמית AGCO ,"גרין-איי בידלה עצמה באופן משמעותי משאר החברות בתחום באמצעות הגישה של retrofit שמאשפרת להפוך כל מרסס למכונה חכמה. אנחנו נרגשים להשקיע בחברה החדשנית הזאת ולהיות שותפים שלה. אנחנו מחכים ומצפים לצאת בעוד הכרזות בעניין".

"המערכת של גריו-איי מהווה מרכיב חשוב בהתמודדות עם האתגרים הרבים איתם חקלאים בכל העולם מתמודדים, אשר כוללים עמידות הולכת וגוברת של עשבים לחומרי הדברה ועלויות תפעול חווה שהולכות וגדלות״ אומר שובאנג שאנקר, שותף מנהל ב- Syngenta Group Ventures ״ההשקעה ושיתוף הפעולה עם גרין-איי מבטאים את המחויבות שלנו לתמוך בחקלאים ובפתרונות טכנולוגים שמגדילים את הרווחיות של חקלאים ותורמים לתעשייה כולה".

***

גרין-איי הוקמה בשנת 2017 עם התמחות בחקלאות מדייקת. החברה פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית אשר מאפשרת ריסוס סלקטיבי של חומרי הדברה בזמן אמת על ידי התממשקות למרססים חקלאים וכתוצאה מכך גורמת להפחתה של עד 90% מהיקף השימוש בחומרי הדברה, צמצום דרמטי של הזיהום הסביבתי, הנזקים הבריאותיים והעלויות הכרוכות בריסוס חומרי הדברה כפי שהוא נעשה היום. ניתן ללמוד עוד על החברה באתר www.greeneye.ag או ליצור קשר באמצעות מייל [email protected]

קרן JVP היא קרן בינלאומית מובילה העומדת בחזית החדשנות הטכנולוגית הגלובלית. מאז היווסדה ב 1993, ע"י יו"ר הקרן ד"ר אראל מרגלית, גייסה סך כולל של מעל   1.5 מיליארד דולר, ודורגה פעמים רבות על ידי Preqin ודירוגים אחרים כאחת מעשר קרנות ההון סיכון בעלות הביצועים העקביים הטובים ביותר בעולם. JVP הקימה למעלה מ-160 חברות, תוך מינוף רשת נרחבת של שותפים ומומחיות בשוק כדי לסייע לחברות להפוך למובילות שוק בינלאומיות. כאחת מחלוצות תעשיית ההון סיכון הישראלית, JVP מילאה תפקיד מרכזי בהקמתן של כמה מהחברות הגדולות ביותר בישראל, וקידמה 12 הנפקות בנסדא"ק. הקרן מפעילה מרכזי מצויינות מובילים בישראל ובניו יורק המהווים מודל לחיקוי ואבן שואבת לבניית שיתופי פעולה אסטרטגיים מול סקטורים רבים וענקיות טכנולוגיה מרחבי העולם כולו.  https://www.jvpvc.com/