על רקע פריחת תיירות הפנים והצפי שבתוך כשנתיים תחזור במלואה תיירות החוץ לישראל, הציגה אתמול רשת מלונות ישרוטל תוכנית פיתוח, הכוללת פתיחת 12 מלונות חדשים בחמש השנים הבאות, מהם שלושה כבר במהלך שנת 2022.

במסיבת עתונאים שהתקיימה במלון רויאל ביץ' בתל אביב, ציין מנכ"ל הרשת, ליאור רביב, שההשקעה המוערכת תסתכם בכשלושה מיליארד שקל ומספר עובדי הרשת יגדל מכ-5,500 לכ-7,500. לרשת ישרוטאל יש כיום 4,402 חדרים ב-20 בתי מלון ולאחר התוספת של 12 המלונות, מספר החדרים יגיע ל-6,290.

רשת ישרוטל, המתפעלת באילת שמונה בתי מלון, פועלת בפריסה ארצית ובין המלונות שבבעלותה נמנים מלון בראשית במצפה רמון ובקרוב היא תפתח את המלון הראשון שלה בצפון הכנרת, ממנו נשקף נוף להר הארבל. על פי תכנית העבודה לחמש השנים הבאות, שמונה מבתי המלון החדשים שהרשת תפתח יהיו בתל אביב ובכך היא תחזיק כ-1,500 חדרים, שיהוו כ-20% מחדרי המלון בעיר. תכנית הפיתוח של ישרוטאל גם כוללת השקעה של כ-270 מיליון שקל בשיפוץ בתי מלון קיימים.

"תכנית הפיתוח הרחבה של ישרוטל שהחלה לפני כמה שנים שכוללת הקמת מלונות חדשים לצד חידוש המלונות הקיימים, מעידה על הנכונות של הרשת להשקיע בתיירות המקומית ובתיירות הנכנסת", ציין רביב – "רשת ישרוטל זיהתה את הצורך של תיירים וגם של ישראלים במלונות אורבניים ברחבי הארץ, את הצמא של הקהל הישראלי למלונות יוקרה ומלונות מעוצבים, שמעניקים חופשה איכותית ומהווים אלטרנטיבה לחו"ל".

לדבריו, הצורך הזה התחדד בשנתיים האחרונות, בהן אנו עומדים אל מול מגפה שעדיין לא עושה סימני העלמות. הוא ציין עוד, כי תוכנית הרחבה מלווה במיתוג חדש לשלוש קטגוריות ואתר חדש שיאפשר הזמנת חופשה מהירה וקלה.

בתשובה לשאלה, אודות יוקר מחירי המלונאות באילת ובמקומות נוספים המבוססים על תיירות פנים, אמר רביב כי מדובר בשוק של היצע וביקוש והזכיר, כי הרשת מתמודדת עם יוקר המחייה והמחסור הקשה בעובדים, דבר שהביא לעלייה בשכר העבודה. "אנחנו משוועים לעובדים זרים, כדי שנוכל למלא את השורות, אבל בינתיים יש לנו בנוסף לישראלים רק כ-300 עובדים ירדנים בבתי מלון באילת וכ-400 פלסטינים עם אישורים בבתי מלון נוספים וזה מעט מידי, לנוכח הצרכים", הוא ציין.

רביב גם מתח ביקורת קשה על הבירוקראטיה, שלדבריו יוצרת עיכובים מיותרים של שנים ארוכות בהקמת בתי מלון חדשים. "הליך של הקמת בית מלון עלול להימשך כעשר שנים וזה רק מקשה ומייקר את העלויות", הוא התריע.