התחרות בשוק הגמל והפנסיה הגיעה גם לפנסיונרים. הממונה על שוק ההון באוצר ד"ר משה ברקת העביר לאישור ועדת הכספים תקנות הקובעות שדמי הניהול המקסימליים לפנסיונרים יירדו מ־0.5% ל־0.3% בשנה.

התחרות בענף הגמל על העמיתים הקיימים הייתה חריפה במיוחד. זאת הסיבה שדמי הניהול מהצבירה וגם מההפקדה השוטפת היו נמוכים משמעותית מהתקרה המותרת. מדובר  בדמי ניהול של 1.95% מההפקדות (לעומת תקרה של 3%) ודמי ניהול של 0.2% מהצבירה (לעומת תקרת של 0.5%).

עם זאת, התחרות לא הגיעה לגמלאים מסיבה פשוטה: מהרגע שהם יוצאים לפנסיה ומתחילים לקבל את הגמלה החודשית הם אינם יכולים לעבור לבית השקעות אחר, ולכן הם הופכים בפועל ללקוחות שבויים. מאידך, חוסכים הנמצאים בקרנות ברירה מחדל (שהוקמו ביוזמת האוצר) משלמים בפועל דמי ניהול נמוכים יותר.

על פי ההערכות באוצר, הפחתת תקרת דמי הניהול תגרום לחיסכון של מאות שקלים בשנה, ולאורך השנים החיסכון נאמד בעשרות אלפי שקלים.
ד"ר ברקת אמר: "הורדת תקרת דמי הניהול לפנסיונרים היא מהלך חשוב וצעד משלים להליך התחרותי שנקבע בקרנות ברירת מחדל. מעתה והלאה כלל הפורשים לפנסיה ייהנו מדמי ניהול מפוחתים, דבר שיביא להגדלת הקצבה המשולמת".