הבורסה לניירות ערך סוגרת את 2021 עם שיא חדש של 97 חברות חדשות שנרשמו למסחר, שגייסו 26 מיליארד שקל, וזאת לעומת 17 מיליארד שקל ב־2020. השיא הקודם נרשם בשנת 1993. 55 מהחברות שגייסו הון היו חברות הייטק. כמו כן, שמונה היו שותפויות מו"פ (מחקר ופיתוח).

מספר החברות הנסחרות עומד על 540 חברות, מתוכן 53 חברות דואליות (שנסחרות במקביל בניו־יורק ובבורסות אחרות). הגידול בהיקף הפעילות בבורסה משקף את ההתאוששות במשק ופעילות שיווק נמרצת שבוצעה בהובלת מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב.

גיוסי ההון מוסברים גם בעליות השערים שעודדו בעלי חברות לרשום את החברות למסחר בזכות התמחור הגבוה. מדד ת"א 35 עלה ב־26% ומדד ת"א 90 ב־29%. בולטות במיוחד היו עליות של 64% במדד חברות הבנייה (בזכות הבום בדיור) ושל 58% במדד הבנקים (המשקף את עוצמת המשק).

שווי שוק המצרפים של המניות הרשומות חצה לראשונה השנה את רף הטריליון שקל. גידול ברף הפעילות מוסבר גם בעלייה בהיקף ההשקעות של משקיעים זרים שרכשו מניות בהיקף 9 מיליארד שקל. בחמש השנים האחרונות מובילים מדדי ת"א־טכנולוגיה ות"א־נדל"ן בתשואה מצטברת של כ־169% וכ־165% בהתאמה.

בן זאב: "רוב החברות החדשות הן מענף ההייטק. הבורסה, כבית של הכלכלה הישראלית, משקפת כיום יותר מתמיד את הצלחת הכלכלה ואת המקום המשמעותי שיש בישראל לסקטור ההייטק".