קבוצת התקשורת פרטנר וחברת רפק אנרגיה הודיעו אתמול על הקמת מיזם לשיווק חשמל ללקוחות עסקיים. לפני שלושה חודשים יצא פרסום דומה מצד קבוצת בזק. צעד כזה נעשה לפני חצי שנה על ידי סלקום וחברת משק אנרגיה, כאשר גם קבוצת הוט הודיעה על מהלך דומה.


המיזם החדש של פרטנר ורפק אנרגיה יוצא לדרך תחת הלוגו Power, והוא החל לפעול במסגרת פיילוט ללקוחות עסקיים בעלי מונים חכמים. פרטנר ורפק אנרגיה הודיעו על המיזם לאחר קבלת רישיון ממשרד האנרגיה לאספקת חשמל ללקוחות פרטיים ועסקיים, ולאחר שקבוצת התקשורת בחנה מספר מודלים לפיתוח פעילות בתחום.


לפרטנר יש מעל 3 מיליון מנויים פרטיים ועסקיים, שעושים שימוש יומיומי בשירותי התקשורת של החברה, בסלולר, באינטרנט ובטלוויזיה.
רפק אנרגיה, שנשלטת על ידי ג'נרשייין קפיטל ורפק תקשורת, מפעילה חמש תחנות כוח בהיקף מצטבר של כ־1 ג'יגוואט. לחברה מנעד לקוחות רחב בתחום התעשייה והמסחר.


המיזמים השונים לאספקת חשמל בנויים בין היתר על היכולת להתקין בבתים או בתי העסק מונים חכמים שיאפשרו את אספקת החשמל במועדים שבהם תעריפי החשמל מוזלים, וכך להביא להוזלה של כ־10% בתעריפי החשמל.


מנכ"ל פרטנר אבי צבי: "המיזם נועד להשיא ערך ללקוחות עסקיים קיימים וחדשים, ולהפחית את ההוצאה החודשית של העסק על צריכת החשמל".

מנכ"ל רפק אנרגיה רן בוקשפן הוסיף כי "רפק מספקת חשמל ומוצרי אנרגיה נלווים למגוון לקוחות עסקיים, בהיקף השווה ל־10% מייצור החשמל בישראל. פעילות 'המספק הווירטואלי' מאפשרת מכירת חשמל מוזל ללקוחות".