שר התקשורת יועז הנדל הודיע היום (רביעי) על כוונתו לקדם הפרטה של 100% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שורת דיונים בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד באוצר ובשיתוף רשות החברות. לדעת הדרגים המקצועיים, הפרטה מלאה של חברת הדואר מהווה פתרון ארוך טווח לבעיות המבניות של חברת הדואר ולשירותי הדואר לציבור. 

מתווה ההפרטה עליו הסכמו שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן מבקש לקדם הנפקה לבורסה של עד 40% ממניות חברת הדואר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במקביל להנפקה של 40% ממניות חברת הדואר, שר התקשורת ושר האוצר יקדמו את ההליכים שיביאו להפרטה מלאה דרך מכירת שאר מניות המדינה בחברת הדואר באמצעות מכירה פרטית, או הנפקה או כל שילוב ביניהן, או באמצעות הפרטת 100% ממניות הדואר ככל שההנפקה בבורסה לא תבשיל. 

השרים הנדל וליברמן (צילום: דוברות משרד התקשורת)
השרים הנדל וליברמן (צילום: דוברות משרד התקשורת)

במקביל למימוש מתווה ההפרטה יפעלו משרד התקשורת ומשרד האוצר לעדכון הרגולציה על שוק הדואר ועל חברת הדואר, במסגרת תיקון חוק הדואר שנידון בימים אלו בוועדת הכלכלה. הרפורמה המוצעת כוללת הרחבת התחרות בתחום שליחת מכתבים, תמרוץ המעבר לדיגיטציה, שינוי שיטת הפיקוח על המחירים, הפחתת הרגולציה וקנסות גבוהים יותר על הפרות הוראות הרישיון.

שר התקשורת יועז הנדל מסר: ״אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה בשוק הדואר בישראל. פותחים לתחרות, מורידים רגולציה, ומביאים רפורמה היסטורית בדואר. שוק המכתבים הולך ודועך ושוק החבילות הולך וגדל, ובתוך המציאות הזאת אנחנו עושים היום שינוי גדול שיביא לאזרחי ישראל עידן חדש של שירותי דואר איכותיים, יעילים ומתקדמים. כפי שנעשה לאחרונה בתשתיות התקשורת, כך הגיע הזמן ששירותי הדואר יעברו שינוי. מודה לשר האוצר ליברמן על העבודה המשותפת בהוצאת הרפורמה הזו לפועל״.