חברת הבנייה והתשתיות דניה מקבוצת לפידות קפיטל חוברת ליבואנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ניופאן להקמת חברה בתחום מיזוג האוויר. החברה, שבראשה יעמוד ארז יובל, תוחזק על ידי הצדדים בחלקים שווים (50%).

ניופאן יוצגה בעסקה על ידי עורכת דין ונדה פיינברג ממשרד נתן, מאיר ושות', ודניה יוצגה על ידי עו"ד גדי גראוס ממשרד שיבולת. החברה החדשה תעסוק ביבוא, קנייה, שיווק, הנדסה, שירות ומכירה של מוצרי מיזוג אוויר. המתחרות העיקריות שלה בתחום יהיו אלקטרה ותדיראן. החברה המשותפת תשווק את מוצריהם של ענקי מיזוג עולמיים וספקים מובילים בעולם.

כמו כן היא תשיק קו מוצרים ביתיים ומערכות לשוק המסחרי בטכנולוגיית VRF ומיני VRF תחת מותג פרטי שיפותח על ידה. החברה המשותפת תאפשר את הרחבת פעילותה של דניה לפעילויות נוספות המשיקות לתחומי פעילותה ותאפשר לניופאן להרחיב את נוכחותה בשוק מיזוג האוויר. שוק מיזוג האוויר בישראל מגלגל כ־3 מיליארד שקל בשנה. בכל שנה מותקנות 800 אלף מערכות מיזוג אוויר חדשות. הקטגוריה הצומחת ביותר בתחום היא קטגוריית המערכות המבוססות על טכנולוגיה המאפשרות חיבור של מספר רב של יחידות פנים (מאיידים) ליחידת חוץ אחת (מעבה).


יו"ר ניופאן צביקה גיור: "החיבור עם דניה הינו חדשני וייחודי. מדובר בחיבור טבעי שייצור ערך רב ללקוחות החברה ולהצלחת פעילותה. ניופאן תביא אתה למיזם קשרי מסחר עם היצרנים המובילים בעולם ומערך שרות והנדסה מעולים".

רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה: "שיתוף הפעולה הוא מהלך טבעי עבור דניה, שפועלת כבר שנים בתחום מיזוג האוויר, מערכות ואינטגרציה, במסגרת הפרויקטים".