"אני לא יודע אם עופר עיני החליט להתמודד מולי בבחירות על הנהגת ההסתדרות, ואם כן – אני יכול לומר שאותי לימדו שלא הולכים אחורה (לתפקיד שבו כבר היה – י"ש) אלא הולכים קדימה. אבל כל אחד עושה את השיקולים שלו ואת מה שהוא מבין", כך אומר מזכ"ל ההסתדרות ארנון בר דוד בראיון מיוחד לסיכום 2021.

לדבריו, "בחירות זה תהליך דמוקרטי. מי שרוצה לעלות למגרש ולהתמודד מולי מוזמן להיות מנוצח על ידי ותהיה לו משימה לא קלה. עופר עיני הפסיק לייצג עובדים אלא מייצג הנהלות. שבוע אחרי שהוא עזב את התפקיד הוא ייצג את בנק דיסקונט ואת אל על. הייתי מצפה ממנו לייצג רק עובדים".

בתשובה לאפשרות הצטרפות יש עתיד להסתדרות הוסיף: "מתקיים שיח מכובד עם יאיר לפיד על הצטרפות יש עתיד כסיעה. ההבנה היא שהוא יתמוך בי תמורת ייצוג נאות במוסדות ההסתדרות. יש מו"מ מתקדם איתם שעדיין לא הסתיים".

על המלצת שר האוצר למורי הדרך לעשות הסבה מקצועית הוסיף מזכ"ל ההסתדרות: "אני לא מקבל את האמירה הזאת ואני יודע שהוא התנצל עליה. למורי הדרך קשה לעשות שינוי אחרי 30 שנה. אם מדובר בצעירים, אז הם צריכים למצוא תחליף עד יעבור זעם. צריך לדעת לחבק את העובדים ולחפש פתרונות ולא לתקוף".

בתשובה לטענת המעסיקים שיש עובדים שהם פשוט מפונקים שאינם רוצים לחזור לעבודה אמר בר דוד "הקורונה שינתה את עולמות העבודה וצריך לדעת להתמודד עם התופעה. נכון שיש מחסור בידיים עובדות והמדינה צריכה לדעת להתמודד. חייבים לתת למעסיקים מענקים כדי שיקלטו עובדים. מביאים לישראל עובדים זרים כי ישראלים פשוט לא רוצים לעבוד במקצועות מסוימים. אבל מה לעשות? חלק מהעובדים מפונקים אבל זאת תופעה כלל עולמית וצריך לדעת להתמודד איתה".

על היערכות ההסתדרות לגל החמישי של הקורונה הוסיף: "יש לנו הסכמים שמבטחים את עובדי אל על. אם תהיה עבודה מהבית או בקפסולות, ניערך לכך. אם יהיה סגר, ההסכם שנחתם יעניק גמישות בתעסוקה. גם במגזר הציבורי יש פתרונות והסכמים לתשלום לעובדים שנכנסו לבידוד. אני מקווה שהגל החמישי יהיה מהיר וקצר ואם יהיה צורך ־ נפעיל את ההסכמים הקיימים".

הריאיון המלא מחר בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב סופהשבוע"