סדרת מינויי בכירים בענף התקשורת: דירקטוריון סלקום יתכנס עד סוף השבוע כדי למנות מנכ"ל במקום אבי גבאי שפרש. הישיבה הייתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר, אך הוחלט לדחותה ברגע האחרון. לקו הגמר הגיעו שני מועמדים מובילים. קרן שתוי המשמשת כיום כמנכ"לית רשת מועדוני הכושר "הולמס פלייס", ודניאל ספיר – לשעבר בכיר בסלקום וכיום מנכ"ל תקשוב בבעלות משפחת לבנת.


שני המועמדים נפגשו בימים האחרונים לשיחות עם יו"ר סלקום דורון כהן שהתרשם מניסיונם הרב בתחום התקשורת. סלקום מנוהלת ללא מנכ"ל קבוע מזה כחודש ימים, דבר שעלול לפגוע בתפקודה השוטף. ולמינוי נוסף בענף, חברת הסיבים IBC אנלימיטד מינתה אתמול את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר נתי כהן כמחליפו של מישאל וקנין שהוזכר בעבר כמועמד לניהול פרטנר. לפני תפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת, הוא שימש כקצין קשר ותקשוב ראשי בדרגת תא"ל.

נתי כהן (צילום: דוברות משרד התקשורת)
נתי כהן (צילום: דוברות משרד התקשורת)


לכהן היכרות עמוקה וממושכת עם שוק התקשורת והוא נבחר לתפקיד בזכות ניסיונו הרב בתחום התשתיות. וקנין נאלץ לסיים את תפקידו לאחר שמקורבו אבי גבאי, מנכ"ל סלקום לשעבר (שהיא בעלת מניות מובילה במיזם הסיבים), פרש מהדירקטוריון. את מנכ"ל החברה אמיר לוי שהודיע על פרישתו מהתפקיד ימלא יוסי חבר. חבר שימש בחמש השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של HOT (שהיא בעלת מניות עיקרית במיזם הסיבים) ועבד עוד קודם 14 שנים בחברה בתפקידים שונים.


למרות לוח הזמנים הצפוף, החליטו בעלי המניות ב־IBC לא למנות אותו למנכ"ל קבוע, אלא לבחון תחילה את כישוריו ולהחליט בהמשך. החברה מוחזקת על ידי חברת החשמל (30%) ויתרת המניות מוחזקות על ידי IBC בשותפות מוגבלת (70%). היא מוחזקת בחלקים שווים על ידי סלקום, קרן תש"י וחברת הוט. החברה מאפשרת גלישה במהירות של עד 1,000 מגה. היא מספקת שירותי תשתית לסלקום, הוט, פרטנר, 018 אקספון ועוד. הרשת מגיעה ל־730 אלף משקי בית ב־60 יישובים.