בנק דיסקונט יצא אתמול במהלך מפתיע, המלווה בקמפיין פרסומי, שמאתגר את הבנקים הגדולים. במסגרת זאת הבנק הודיע על ביטול ריבית האוברדרפט בחשבונות עו"ש לבעלי מסגרת אשראי בסכום של 2,000 שקל.

כמו כן, הבנק מפחית את הריביות על יתרות חובה לבעלי מסגרת מעל 2,000 שקל. הוא גם מפחית את עמלת הקצאת האשראי הרבעונית ביותר מ־50% - וזו תעמוד על 10 שקלים לרבעון. מדובר בסכום הנמוך ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים.

עוד נמסר מהבנק על השקת חבילה של כלים מתקדמים, שיסייעו ללקוחות בהתנהלות פיננסית נבונה ובצמצום השימוש באוברדרפט. במסגרת זאת, תשוגר בין השאר הודעת SMS המעדכנת את הלקוחות על כניסה למינוס. הבנק יפעיל חיבור מבוסס בנקאות הפתוח לשירות של חברת פינטק, המסייע להימנע מתשלום ריביות מיותרות על חריגה מהמסגרת. המהלכים הנוכחיים של דיסקונט ואלה שיגיעו בהמשך - אינם מקריים בעיתוי הנוכחי. הם נועדו להוכיח שהבנק נלחם בשני הבנקים הגדולים (הפועלים ולאומי).

בנק דיסקונט (צילום: מירן שפילברג)
בנק דיסקונט (צילום: מירן שפילברג)


אם הרגולציה ושר האוצר ישוכנעו שדיסקונט אכן מסייע לתחרות, הם לא יאלצו אותו להיפרד עד סוף השנה מחברת כרטיסי האשראי שלו. ייתכן שבסופו של דבר יוחלט על מתן ארכה לבנק לשנתיים נוספות.

המנכ"ל אורי לוין אמר: "מדובר במהלך ראשון בסדרת צעדים מתוכננים, המתמקדים במענה לדברים שמטרידים את הלקוחות שלנו יותר מכל. דיסקונט שם למטרה להיות הבנק הטוב ביותר ללקוחותיו ולייצר תחרות אמיתית במערכת הבנקאית".