בעקבות מספר המאומתים לקורונה שהולך ומכפיל את עצמו, עולה השאלה האם פנינו לסגר שייאלץ את הממשלה לנקוט במתן פיצויים לאלו שייפגעו מגל הקורונה הנוכחי, וכיצד יצליחו המבודדים הרבים להינצל ממצוקה כלכלית חריפה? מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הגיב לדברים הבוקר (ראשון) בריאיון לתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM ואמר: "צריך לעשות את הכל כדי למנוע מאנשים להתרסק אל מתחת לקו העוני. אין ספק שמספר המבודדים פשוט עולה בצורה מטאורית. צריך לתת את הדעת על הסיטואציה שנוצרה, שבגללה אנשים מנועים מלהתפרנס".

שפיגלר הרחיב ואמר: "אנחנו כרגע לא קיבלנו הנחיות חדשות, לכן אנחנו מתפקדים באופן שוטף כמו שהיה. מה שלא יהיה, ככל שבכל זאת תיווצרנה סיטואציות שבעטיין יידרש על בסיס החלטות הממשלה והכנסת לתת מענה ביטחון סוציאלי לתושבים שיפגעו כתוצאה מכל מיני החלטות, אנחנו נהיה ערוכים לכך, בין היתר מהניסיון שצברנו, והיכולת לתת היום מענה מהיר ויעיל".

על המענקים שנתנה הממשלה לציבור בגלי הקורונה הקודמים, אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הם שיפרו את מצבם של בני העשירון הראשון והשני. הם היו בתחתית הפרמידה. מענקים וסיוע גורמים לכך שאנשים משפרים את היכולת שלהם להתמודד עם מצבם הכלכלי. צריך לסייע לאנשים שנגזר עליהם לא להגיע למקום העבודה, ככל שהדבר הזה יתמשך על פני פרק זמן ארוך. עלול להיות מצב שבו אנשים ייפגעו עד כדי קריסה". 

על מצב העוני בישראל אמר: "הביטוח הלאומי, באמצעות מחלקת המחקר שלו, מעביר מידעים, נתונים ואת הניתוח שלהם לכל מי שאמור בסוף לקבל החלטות בנושא. אנחנו בוודאי נותנים משקל רב לכל הנושא של הביטחון הסוציאלי של התושבים, אנחנו ערים לכך. אנחנו היינו חלוצים בהקשר הזה מפרוץ משבר הקורונה ולכל אורך הדרך ובכוונתו להמשיך ולפעול בכיוון הזה צריך לעשות הכול כדי למנוע מאנשים להתרסק מתחת לקו העוני".

לדבריו, מספר האנשים שזכאים למענקים יורד. יחד עם זאת, אמר כי "אנשים שכרגע נדרשים להיות בבידוד, מבחינתנו זה סגר. מה זה משנה אם מקום העבודה מונע מהם להיכנס בין שעריו לבין זה שהוא בבית ולא יכול לצאת לעבודה? שני המצבים האלה הם הינו הך מבחינת מצבו של אותו אדם שלא מסוגל לעבוד וצריך לתת על זה את הדעת. מספר המבודדים עולה בצורה מטאורית". 

כשנשאל, האם צריך לתת לאותם מבודדים כסף, השיב: "ישנה הצעת חוק שעומדת על הפרק ולעניות דעתי ההליך שנוגע להסדרתה יסתיים בקרוב. היא סוף סוף מתייחסת גם לזכאות של עצמאים ובעלי עסקים שנגזר עליהם להיות בבידוד בבית לקבל פיצוי כלשהו בגין אותם ימים שהם נעדרים מהעבודה". עוד אמר כי "עלול להיות מצב שאנשים ייפגעו עד כדי כך שהם יקרסו מבחינה כלכלית".


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm