חברת הקוסמטיקה והאיפור IL MAKIAGE הפכה ליוניקורן, כלומר חברה בשווי העולה על מיליארד דולר, כשהשלימה אתמול סיבוב השקעה של 130 מיליון דולר, המשקף לחברה שווי של 1.5 מיליארד דולר. מדובר באחד האקזיטים המרשימים ביותר שנראו בתקופה האחרונה.

היזם, אורן הולצמן, ששולט באיל מקיאז' באמצעות חברת אודיטי, וכן הקרן L Catterton, שנכנסה כשותפה ב־2017 בהשקעה של 34 מיליון דולר, מכרו את המניות לכמה גופים מוסדיים אמריקאיים מובילים.

את סיבוב ההשקעה הובילו הגופים המוסדיים האמריקאיים המובילים פידליטי, פרנקלין טמפלטון וכן היזם הטכנולוגי תומאס טול, שהשקיע בעבר בתעשיית הסרטים. IL MAKIAGE שהושקה בארצות הברית ב־2018 היא אחת מחברות האונליין הצומחות ביותר באמריקה.

אורן הולצמן, מנכ''ל איל מקיאג' (צילום: באדיבות איל מקיאג')
אורן הולצמן, מנכ''ל איל מקיאג' (צילום: באדיבות איל מקיאג')


החברה מפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המחברת בין צרכנים לבין מוצרי ביוטי דרך אבחנה והתאמה פרסונלית אונליין. תחום התאמת המוצרים אונליין התפתח בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתחום ההלבשה וההנעלה.

מאז השקתה גויסו לפלטפורמה 25 מיליון משתמשים, ועל כן היא מדורגת כיום כמותג הביוטי אונליין הגדול בארצות הברית. בישראל היא נחשבת לאחד ממותגי האיפור המובילים עם סניפים בכל רחבי הארץ.

המטה הניהולי שלה נמצא בניו יורק ומרכז הפיתוח שלה בתל אביב. לאחרונה התרחבה החברה גם לאנגליה ולגרמניה. היא מעסיקה יותר מ־250 עובדי מטה וטכנולוגיה. יותר מ־90% מהכנסותיה מגיעות מהזמנות אונליין.