דירקטוריון מגדל אחזקות יתכנס היום כדי לאשר את בחירת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס חנן מלצר, לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. מלצר יחליף בתפקיד את שלמה אליהו, וזה ימשיך לכהן כדירקטור מן המניין. מלצר צפוי לזכות באמון כל הדירקטוריון.

ההצעה למלצר לא הגיעה במפתיע. אליהו מכיר את מלצר עוד מהתקופה שבה האחרון שימש עורך דין פרטי. הוא ייצג אותו בערעור לבית המשפט העליון, לאחר שאליהו החליט לפרוש מתאגיד ביטוח החובה אבנר. הוא זכה בערעור וחסך בכך מאות מיליוני שקלים. מאז פרש מבית המשפט העליון משמש מלצר בתפקיד נשיא מועצת העיתונות. הוא ממלא את התפקיד בהתנדבות ללא שכר וללא כיסוי הוצאות. אין בכוונתו לפרוש מהתפקיד גם לאחר מינויו למגדל, והוא הבהיר זאת לחברי המועצה.


מלצר מסר בשיחותיו עם מקורביו: "אני רואה במינוי לתפקיד יו"ר מגדל אחזקות הבעת אמון של שלמה אליהו ושליחות למען השקט הנפשי של מאות אלפי המבוטחים בחברת הביטוח. אעשה את התפקיד לצד עיסוקי במועצת העיתונות, שבה אני פועל למען קידום מעמד העיתונות. בעבר שימשתי גם כיועץ משפטי בערוץ שתיים".


מלצר אף אישר באותן שיחות: "אני מכיר את שלמה אליהו, אם כי בשנים האחרונות מאז ייצגתי אותו בתיק אבנר לא היינו בקשר. התפקיד החדש הוא בהחלט מאתגר, ואני רוצה להביא לחברה את הניסיון שצברתי. שלמה אליהו יודע תמיד לחשוב מחוץ לקופסה".


מגדל אחזקות מנוהלת כיום על ידי יוסי בן ברוך, והיא בעלת השליטה במגדל ביטוח. מגדל ביטוח מנוהלת על ידי שגיב יוגב, ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון יושב יפתח רון־טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר. האתגר של כל בעלי התפקידים האלו הוא לתאם ביניהם את המדיניות העסקית של הקבוצה, כשמעליהם נמצא בעמדה פיקוחית בעל הבית שלמה אליהו.