האם אנו צפויים לשביתה בנמלים הימיים? עומסי הקורונה והחוסר בכוח אדם בעקבות הבידודים האינסופיים והמידבקות הקשה של גל האומיקרון, מורגשים ביתר שאת בכל ענפי המשק, אך בפרט בנמלים הימיים. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, יצא בהצהרות קשות על התנהלות הממשלה בעניינם מאז החזרה לשגרה בצל הנגיף בראיון שהעניק היום (שלישי) לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM.

"כל העולם סובל מפקקים בתחום הימי" התחיל ואמר אדרי, "הקורונה הביאה לאיחור בנמלים בכל העולם. המדינה ביקשה לגייס לתקופה זמנית והסכמנו, חתמנו על הסכמים קיבוציים שמרעים עם המצב שלנו". הוא פירט עוד על ההסכם הזמני שנחתם: "סיכמנו עם המדינה מפורשות שלא יכנסו מטענים כלליים לנמלים החדשים, וזו הבעיה האמיתית. אם המדינה רוצה לחזור בה - שתואיל לחזור לשולחן הדיונים ולהגיד 'התחרטנו, אנחנו רוצים להכניס גם מטען כללי לנמלים החדשים', ואז כל המשא ומתן שעמלנו עליו שמונה שנים נפתח מחדש".

"אנחנו הולכים להיפגע בתחום המכולות", הוסיף יו"ר האיגוד. "המדינה הבטיחה שמדובר בתחום המכולות בלבד, כל שאר המטענים ישארו לנמלים הקיימים ולא לשני הנמלים החדשים. ישבו ועשו עבודות מחקר כמה אנחנו הולכים להיפגע, ועל סמך המצד הזה עשינו הסכמים קיבוציים קשים כולל פרישת עובדים. היום אנחנו שומעים שהמדינה מאפשרת לנמלים החדשים לקלוט מטען כללי, זאת אומרת שכל מה שבנינו וכל מה שסיכמנו בהסכמים שווה כקליפת השום, ועל זה הכעס שלנו. אנחנו רוצים לעזור וגייסנו עוד עובדים, אבל על הדרך דורסים ברגל קשה את ההבטחות שניתנו לנו, ועל זה אנחנו מלינים".

"איש ממשרד התחבורה לא דיבר איתנו", הודה אדרי כי את כל הדיווחים בנושא הוא וחבריו לעבודה מקבלים מהתקשורת. "אם הייתה מצוקה זה היה מסתיים בטלפון אחד, והיו אומרים יש בעיה ובוא נשב. לגבי הפקקים אנחנו מוכנים להירתם - אנחנו עובדים 24/7, סביב השעון, ועובדים בצורה מטורפת. איפשרנו גיוס עובדים שמראש נפטר לאחר הפקקים".