מרבית החברות במשק, בייחוד בענף ההייטק, סובלות ממצוקת כוח אדם, ובניסיון לגייס עובדים חדשים הן פועלות במגוון דרכים יצירתיות במיוחד לפתות את המועמדים הפוטנציאליים.

למשל, חטיבת היבשה באלביט מערכות מגייסת עובדים בשיטה של "חבר מביא חבר". במסגרת הקמפיין לגיוס מהנדסי מערכת, מהנדסי אווירונאוטיקה ומהנדסי תוכנה ועוד, העובדים שיגייסו כוח אדם יזכו בפרסים יוצאי דופן, כולל: תקציב להגשמת משאלה לילדים חולי סרטן בשיתוף עם עמותת make a wish, טלוויזיה חכמה 65 אינץ', שולחן טניס מקצועי, חוויית טיסה בכדור פורח, נופש, שהות במלון או ארוחות במסעדות.

מלון היוקרה קמפינסקי, הפותח את שעריו ב־15 במרץ, מעוניין אף הוא לגייס מאות עובדים, ולצורך כך, מנכ"ל המלון גיא קלימן מבטיח לאמץ חשיבה מחוץ לקופסה. זה כולל "תנאי שכר חסרי תקדים בענף, חליפה אישית בעיצוב איטלקי בשווי 500 דולר, נעליים אורתופדיות, חוג פילאטיס ועוד".

עוד אומר קלימן כי כל מועמד יעבור תהליך מיון, הכולל שלושה ראיונות עבודה בעברית ובאנגלית, וישתתף ביום מיונים מרוכז עם מגוון סימולציות הכוללות סדנות דינמיקה קבוצתית, בהתאם לסטנדרטים שהוכתבו על ידי הרשת העולמית.

בתוך כך, חברת פייבר Fiverr, שפיתחה זירת מסחר גלובלית למתן שירותים מגוונים, יוצאת בקמפיין מיתוג ראשון מסוגו בישראל. מטרת הקמפיין היא העלאת מודעות ל־Fiverr בקרב עובדים ותמיכה ביעדי גיוס של כ־100 עובדים. הקמפיין, בסגנון מודעות דרושים בלינקדאין, הפך לוויראלי.