שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, פנו אתמול במכתב חריף אל יצרני ויבואני המזון ודרשו מהם לעצור את גל עליית המחירים, בו איימו כי "לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת". הבוקר (שני) שוחח סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ), עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"משרד הכלכלה עושה הרבה דברים – מפעיל את רשות התחרות כדי לוודא שהרשתות לא מתאמות ביניהן, משרד הכלכלה מנהל בימים האלה ועדה בנושא פערי התיווך בכל המוצרים החקלאיים ,מנהלים רפורמה לא של זבנג וגמרנו אלא רפורמה שמוביל שר האוצר בנושא התקינה והייבוא כדי להקל על הייבוא ולהוריד חסמי תקינה ולאפשר יותר תחרות בארץ. להכניס יותר חברות", פתח גולן את דבריו.

בתגובה לטענות כי המכתב שנשלח אינו מספיק תקיף אמר: "לא מסכים שזה סגנן רפה, הסגנון מאוד תובעני. זה בא להגיד שיש לנו אמצעים והם יודעים שיש לנו אמצעים, ואם צריך להכניס מוצרים מסוימים לפיקוח אנחנו נכניס לפיקוח. זה תהליך מורכב אבל תהליך לגמרי אפשרי. היצרנים והיבואנים יודעים את זה".

"התחלנו לטפל בעניין הזה מיד עם כינונה של הממשלה החדשה, הנושא של יוקר המחיה היה בראש מעיינה ועדיין בראש מעיינה של השרה. מנכ"ל המשרד עיקר הדיונים שהוא עושה זה סביב סוגיית יוקר המחיה ואיך מורידים אותו. יזמנו את הרפורמה בתקינה, בייבוא בשביל להוריד את העלויות ולפתוח את השוק לתחרות. יש עוד הרבה עבודה. האתגר הגדול כרגע הוא למנוע עליית מחירים. יש בעולם עלייה במחירי הגלם, ההובלה", הוסיף.

"אני קורא לצרכנות נבונה. כל אזרח יודע לזהות את תג המחיר ולהבין מה יותר יקר ומה יותר זול. אני אומר לכל צרכן - צרכנות נבונה, קח את המוצר הזול ביותר כל עוד זה באותה רמה. יש כלים מידיים שמשפיעים מיד כמו הנושא של הוצאת מכתב ויציאת אווירה ציבורית המעורבות של רשות התחרות והחקירות שנפתחו אלה דברים שמשפיעים מיד. יש דברים שלוקח זמן, בדיקת פערי התיווך, המסקנות תוגשנה עד סוף פברואר, פחות מחודש כדי לראות מה המסקנות בנושא הזה", סיים סגן השרה גולן את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm