שר האוצר, אביגדור ליברמן, פנה היום (שלישי) לוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד הכלכלה והתעשייה, בבקשה לבחון את רמות הריכוזיות בשווקים של מוצרי צריכה שצפויים להתייקר, בדגש על החברות: אסם-נסטלה, דיפלומט מפיצים, שסטוביץ', רסטרטו יבוא ושיווק וליימן שליסל.

ליברמן: "עליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם" (צילום: ערוץ כנסת)

במכתב צוין כי גל הדיווחים הנוגע להעלאת מחירים, מעלה חשש לשימוש של החברות בכוח שוק עודף לצורך גריפת רווחים עודפים על חשבון הציבור. לפיכך, פנה לוועדה על מנת שתבחן את רמת הריכוזיות בשווקים של המוצרים המרכזיים שמיוצרים או מיובאים על ידי החברות האמורות, יחד עם רמות הרווחיות של השחקנים המרכזיים בשווקים הללו. בחינה זו תאפשר לבחון האם מתקיים החשש האמור וקיימת הצדקה לנקיטת צעדים נוספים.

בציוץ בטוויטר הוא הגיב לביקורות הקשות נגד העלאת המחירים בענפים השונים והצהיר כי המקרים יבחנו. "פניתי לוועדת המחירים שתבחן מהר ככל הניתן את שימושן של החברות בכוח שוק עודף לצורך גריפת רווחים עודפים על חשבון הציבור", כך כתב.

כמו כן, השר שיבח את החברות שנענו לפניותיו ולא העלו מחיריהן "ובכך הפגינו סולדיריות", לדבריו. "את פעילות יתר החברות אנחנו נבחן בכל האמצעים העומדים לרשותנו", הדגיש ליברמן.