חברת אסם נסטלה נכנעת ללחץ הציבורי והממשלתי יוצא הדופן והודיעה הערב  (שלישי) כי היא דוחה את התכנית להעלאת מחירים. בהודעה   מטעם הנהלת החברה נמסר: ״הערב התקיימה הערב פגישה בין יו"ר החברה דן פרופר ומנכ"ל החברה אבי בן אסאייג, לבין שר האוצר, אביגדור ליברמן, אשר במסגרתה הוצגו הסיבות שהובילו את החברה להודיע על עליית המחירים״.

עוד נמסר כי ״במסגרת הפגישה סוכם על דחיית עליית המחירים בשלושה חודשים עד לאחר חג הפסח, כאשר במהלך חודשים אלו תתקיים בחינה מעמיקה של דרכים שונות  למיתון ההתייקרויות של מוצרי הצריכה בישראל״.

כאמור ההחלטה של אסם משפיעה, שכן עד אתמול סביר היה שהיא לא תכנע. אסם מצטרפת לשטראוס ולסנו שכבר הודיעו שלא יעלו מחירים ואף יורידו את חלקם. כזכור שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פנו במכתב חריף אל יצרני ויבואני המזון ודרשו מהם לעצור את גל עליית המחירים, בו איימו כי "לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת".

כמו כן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד איים גם כן ואמר בריאיון ל-103FM כי "במידה והגל הזה לא ייעצר, ובמידה ואני אראה שיוקר המחייה פה ממשיך לעלות ואנחנו לא זוכים פה לשיתוף פעולה מצד כולם כמו שאנחנו נקטו בצעדים האחראיים שלנו אז אני אוציא את האנשים שלי לרחובות ואנחנו נפתח בצעדי מחאה".