קופות הגמל וההשתלמות פותחות את 2022 במגמות שליליות. על פי הערכות כלכלני מיטב דש, הקופות הסולידיות יסיימו את ינואר בתשואות שליליות של 1.8%. נזכיר ששנת 2021 הייתה השנה המוצלחת ביותר לחוסכים, עם תשואה ממוצעת של 14.3%. מדובר בתשואה הגבוהה פי 3 מהתשואה השנתית הממוצעת שהשיגו הקופות הכלליות בעשר השנים שקדמו לה. טווח התשואות ינוע בין תשואה שלילית של 1.2% בקופות המתמחות בשקלים, לבין תשואה שלילית של 2.8% בקופות המניות.

בחודש ינואר נרשמו ירידות שערים בכל אפיקי ההשקעה המרכזיים: בשוקי המניות בארץ ובעולם, באיגרות החוב של הקונצרנים הגדולים וכן באיגרות החוב הממשלתיות, ואלה משכו את התשואות כלפי מטה. מדדי המניות בארה"ב כמו נאסד"ק ו־S&P אף ירדו בשיעורים חדים יותר מהמדדים בת"א.

במקביל לירידות בשוק המניות נרשמה התחזקות בדולר לעומת השקל. הנהלת הבורסה לני"ע ניצלה את עליות השערים בשנים האחרונות בבורסת ת"א כדי למתג אותה "כבורסה מנצחת", שהכתה את כל המדדים המובילים בעולם. במסגרת זאת יצאה הבורסה בהנהלת איתי בן זאב בקמפיין בהובלת הקומיקאית עדי אשכנזי, כדי לסייע לקרב את ציבור המשקיעים לפעילות בבורסה. בן זאב: "הציבור מסתכל על מדדים מעבר לים, בעוד שהבורסה הישראלית מפגינה עוצמה בביצועים".