השר במשרד האוצר חמד עמאר שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על עליות המחירים ואמר: "אנחנו לא רואים שום הצדקה לעליית מחירים ברגעים האלה, שנת 2021 הסתיימה בצורה טובה ביורת לכל חברות השיווק וליבואנים". הוא הוסיף ב-103FM כי "ההתערבות של שר האוצר אביגדור ליברמן בנושא הובילה לכך שסנו ושטראוס לא יעלו את מחירי המוצרים. השר עשה מה שמוטל עליו".

"ליברמן עשה את העבודה שלו ופנה לחברות - ואנחנו רואים את התוצאות של הפנייה", הוסיף, "אם הוא לא היה פונה לחברות - הייתם שואלים מדוע לא עשה את זה. התוצאות של הפנייה מדברות בעד עצמן. המוטרה הראשונה של ליברמן במשרד האוצר היתה טיפול בנושא יוקר המחיה".

הוא יכול רק לפנות לחברות או שיש צעדים שהממשלה יכולה לעשות למשל בעניין חשמל, דלק, ייבוא
"נתחיל לראות בקרוב את תוצאותיהן של הרפורמות בייבוא. במקביל, אנחנו מנהלים משא ומתן עם החקלאים, כאשר המטרה שלנו היא להגיע להסדר והסכמות איתם. אם לא נצליח - השר יחתום?".

בהמשך הריאיון, השר עמר נשאל האם הממשלה תתערב בנושא העלייה במחירי הדלק, והשיב: "הדלק עלה במעל ל-57 אחוזים, הסולר עלה והפחם עלה. כל העולם זה כפר גלובלי אחד בנושא הכלכלי. עושים את כל המהלכים על מנת להוזיל את יוקר המחייה בישראל". הם ציינו כי בשנת 2011 הורידו את מס הבלו, והשר השיב כי "ליברמן לא יקבל החלטה בשלוף, השר ידון בנושא הזה ויחליט מה לעשות, הוא לא יקבל החלטה במהירות הבזק בלי בדיקת כל הנושא".

הנושא נמצא בכלל על הפרק?
"השר לא ייתן שום החלטה בשלוף. הוא יעשה את המהלך במקום הנכון בזמן הנכון".

קונים את הספין של החברות הגדולות שדוחות את עליית המחירים עד פסח?
"אני חושב גם הציבור צריך לשים יד בנושא תצריך לבדוק מחירים להשוות מחירים. בכל מקרה, אני אומר לצרכנים תהיות חכמים, תבדקו ותשווי מחירי מוצרים. אני לא אומר לצרכן מה לקנות. כל צרכן הוא חכם ויודע מה הוא רוצה".

חמד עמאר (צילום: מרים אלסטר פלאש 90, רויטרס)
חמד עמאר (צילום: מרים אלסטר פלאש 90, רויטרס)

"אני מאמין שכל המהלכים שעשינו בחוק ההסדרים והרפורמות שאנו מקדמים בייבוא יביאו תוצאות לציבור", הוסיף. בסיום הראיון נשאל האם הם מבואסים מכך שראש הממשלה לא מתבטא בנושא יוקר המחייה, ואמר: "אני חושב ששר האוצר עושה את העבודה שלו בצורה הטובה ביותר, שרת הכלכלה, כל הממשלה מערובת בנושא כל החלטה זו החלטת ממשלה כל אחד מתמקד במה שהוא צריך לעשות וכולנו עושים את העבודה בצורה הטובה ביותר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm