כאשר ברקע הזעם הציבורי על חברות הענק על גל עליית המחירים בסופר וברשתות השיווק, רמי לוי התייחס היום (רביעי) להתייקרויות והבטיח כי יש דרך להוריד את המחירים. 

אתם קבעתם: מי האחראי העיקרי לעליות המחירים? התוצאות המלאות

בראיון לשרון גל ברדיו גלי ישראל, ביקר רמי לוי את הממשלה הנוכחית והסביר מדוע מצב המחירים הגיע למצב הנוכחי. ״אגיד לך משהו, אם לא ישנו את שיטת הבחירות בישראל - לא יעזור כלום, כל פעם קמה ממשלה שאפשר לומר שהיא נתונה לסחטנות״, אמר לוי. 

הבעלים של רשת השיווק התייחס לדרך שבא ניתן להוריד מחירים, ולמעשה הדגיש כי הצרכן הוא המפתח בסיפור. ״הכח הוא בידיים של הצרכן", אמר לוי, "הוא יכול לעשות מחאה על המדף, לא צריך בחוץ. פסטה של אחת החברות יקרה? אז אל תקנה אותה. אם אקונומיקה של אחת החברות יקרה - יש חברה אחרת בחצי מחיר. אם הצרכן ירכוש בפחות - אני מבטיח לכם שאפשר לעשות סל עם 20% פחות". 

הדברים של רמי לוי מגיעים על רקע ניסיונות הממשלה לבלום את עליית המחירים. שר האוצר, אביגדור ליברמן, פנה אתמול (שלישי) לוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד הכלכלה והתעשייה, בבקשה לבחון את רמות הריכוזיות בשווקים של מוצרי צריכה שצפויים להתייקר, בדגש על החברות: אסם-נסטלה, דיפלומט מפיצים, שסטוביץ', רסטרטו יבוא ושיווק וליימן שליסל.

על רקע גל המחאה ברשת, חברת אסם נסטלה נכנעה ללחץ והודיעה אמש כי היא דוחה את התכנית להעלאת מחירים. בהודעה מטעם הנהלת החברה נמסר: ״הערב התקיימה הערב פגישה בין יו"ר החברה דן פרופר ומנכ"ל החברה אבי בן אסאייג, לבין שר האוצר, אביגדור ליברמן, אשר במסגרתה הוצגו הסיבות שהובילו את החברה להודיע על עליית המחירים״.