קבינט הקורונה החליט כי החל משבוע הבא התו הירוק יבוטל, למעט אירועים המוגדרים בסיכון גבוה. שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס להחלטה: "התו כבר פשט את הרגל, הוא כבר לא רלוונטי, האומיקרון טרף את הקלפים, אני לא חושב שהציבור מתייחס אליו, הוא בעיקר כועס ונראה לו הזוי שאנחנו מבקשים ממננו תו ירוק בכניסה".

"המציאות השתנתה, אנו רואים את זה גם בעולם, טוב עשה שר האוצר שהרים את הדגל , אני מקווה מאוד שאנשי משרד הבריאות והפוליטיקאים יידעו את תפקידם, החלטה של ביטול התו היא בהחלט החלטה נכונה. צריכים לראות שהיא תיכנס לתוקף. בהחלט במסעדות זה אמור להתבטל, כרגע זה עדיין בתוקף. לתו הירוק היה היגיון, לא פסלנו את זה, לא ניהלנו מאבק נגדו, אולם  חשבנו שבחלל החיצוני זה היה הזוי עד שזה שונה", הוסיף.

לדבריו, "עכשיו אנו רואים שהאומיקרון שינה את כללי המשחק ומיליונים נדבקים, והעניין הזה הפך להיות לא רלוונטי. דווקא מבחינה הזו צריך להיות עם אבצע על הדופק, וכשכלי מאבד מהאפקטיביות שלו צריך לשים אותו במגירה, כרגע אין לו שום תועלת".

בהמשך אמר ברמן כי הוא צפוי להיפגש מחר עם ראש הממשלה בנט בנושא סוגיית המענקים ואמר: "אנו מדברים עם האוצר, אנו במגזר העסקי דווקא צריכים לתמוך בדרך הזו של שר שמגלה אחריות כלפי המשק. מצד שני צריך כבר לקבל החלטות, אי אפשר למשוך את זה, צריך להבין שהעסקים בנויים על תזרים וצריכים לדעת מה קורה אותם".

"הסיפור של האומיקרון זו המכה הכי חזקה שהייתה למגזר העסקי מתחילת הקורונה. באוצר מתחילים להבין, כי יש פה פגיעה כפולה, ירידה בהיקפי עבודה, תשלום ימי מחלה לעובדים וזה כסף שצריך לשלם . אני חושב שהשר נוהג בצורה אחראית, אנו תומכים בגישה הזו וחושבים שצריך לתת רק למי שבאמת נפגע. המצב קשה. הגל הזה הכה במגזר העסקי בצורה הכי קשה מאז תחילת הקורונה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm