במסגרת בניית דירה ומכירתה, אחד מהשלבים החשובים ביותר הוא קבלת טופס 4, אשר מחייב את חיבור הדירה לחשמל. תוצאותיו של סקר שנערך בקרב 2,000 קבלנים, שהגיעו לידי "מעריב", הכתירו את חברת החשמל בתואר הלא מחמיא "מלכת הבירוקרטיה" - 35% מהקבלנים מעידים כי קשה עד בלתי אפשרי לקבל אישורים, כולל טופס 4, מהחברה.

עוד עולה מהסקר, כי 30% מהנשאלים מגדירים את העבודה מול הרשויות המקומיות כ"בלתי אפשרית". לדבריהם, העיכוב הממוצע של ארבעה חודשים בבנייה מוביל להתייקרות הדירה ב־2%. ההיתרים נדרשים לא רק מחברת חשמל, אלא גם ממכבי האש, תאגידי המים, פקיד היערות ועוד.
הסקר נערך לאחרונה על ידי חברת הייעוץ KAMIR, ובמסגרתו התבקשו הקבלנים לציין את הגורמים המובילים לעיכובים בבנייה ובאכלוס הדירות. זאת, על רקע טענות באשר לבירוקרטיה סבוכה ומפותלת עד להוצאת פרויקט לפועל.

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים וסגן נשיא התאחדות הקבלנים, אמר בתגובה: "גופים ציבוריים רבים לא נדרשים לעבוד לפי אמות מידה ברורות ולוחות זמנים מחייבים. המדינה חייבת להוביל לטיפול מערכתי ולייצר קוד שירות מחייב לכל גופי המשנה: חברת חשמל, תאגידי מים וכיו"ב, על מנת לפשט את הטיפול לקבלת האישורים הרלוונטיים לטובת קידום העבודות בשטח עד לאכלוס".

עוד הוסיף כתב כי "מנגד, צריך לחייב בפיצויים על עיכובים במתן השירות. היזמים חתומים על חוזה מול הרוכשים, ואם יש איחור במסירה - אנו מחויבים בתשלום. מדוע הגופים הציבוריים לא מחויבים בדבר דומה? חבל שאין גוף אחד שמרכז ומאגד את מתן האישורים".